Strona 1 z 2

opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 11 kwie 2016 18:22
autor: cisek33
Z racji zakupu nowiuśkich opon 225/40 R18 92Y UNIROYAL RAINSPORT 3 chciałbym się dowiedzieć jakie ciśnienie będzie odpowiednie biorąc pod uwagę ,że pod maską jest V6, zawieszenie obniżone o jakieś 30mm ,najczęściej jeżdżę sam bez ciężkich załadunków w większości po mieście, a jak się trafi trasa raz w tygodniu to po dziurawych drogach z dużą ilością kolein :o
Słucham Waszych propozycji bo jak zakładali mi nowe zimówki na wulkanizacji to pytali się mnie jakie ciśnienie pompujemy? :shock: po internetach też bardzo różnie piszą

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 11 kwie 2016 18:51
autor: KOko
U mnie w 215/45/r17 siedzi 2.4, czasami 2.5

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 11 kwie 2016 19:01
autor: Trojan
Ja max 2.3 pompowałem,przeważnie 2.2
225/40/18

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 11 kwie 2016 19:01
autor: rexio
Ja zawsze wbijam 2,5.

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 11 kwie 2016 19:14
autor: krisss111
rexio pisze:Ja zawsze wbijam 2,5.
i ja również ;-)

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 11 kwie 2016 20:06
autor: rexio
Dla rownego :) W civic tez tyle walilem na 16 cali 205/45. Zonie w Clio na 205/55/16 tez tyle wbijam. Nigdy zadnych negarywnych akcji z tym nie mialem. W Acco na 235/40/18 przod mam minimalnie ugieta gume jak auto stoi. Tyl normalnie stoi.

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 12 kwie 2016 14:41
autor: MuzykGrzes
Nadmierne pompowanie wcale nie jest dobre dla opony. Jeśli producent określa 2,2 /2,3 to ciśnienie nie zmienia się tylko dlatego że opona ma niższy profil.

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 12 kwie 2016 15:33
autor: KOko
No wiadomo, że podczas jazdy ciśnienie wzrasta w oponce.

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 12 kwie 2016 19:51
autor: rexio
Azot nie jest tak czuly na to.

Re: opony niskoprofilowe jakie ciśnienie

: 13 kwie 2016 10:25
autor: MuzykGrzes
Hymm w lecie przy ciepłej oponie zwiększa się gęstość powietrza a co za tym idzie rozszerza się, ktoś wpadł na pomysł pompować azotem bo wtedy to zjawisko nie jest tak duże jak w przypadku powietrza z tlenem.
Analogicznie na zimę proponują dopompować opony lub wymienić czynnik na azot właśnie.