Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
SzwedziuZGR
Posty: 414
Rejestracja: 21 mar 2014 12:48
Auto: IS300 SC
silnik: 3.0R6 2JZ GE
Lokalizacja: Zgierz

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: SzwedziuZGR »

Krzysiek15255 ja tą swoją z pełnym załadunkiem jadąc w Niemczech o 2 w nocy też zamokłem licznik goniąc R8 i Porsche :D Więc nawet 2.0 do radę :D
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: simopl »

Tym razem do wymiany poszła sonda lambda - drugi raz w ciągu roku wyskoczył CHECK więc pomyślałem, że czas na nią najwyższy. Po wymianie mam wrażenie, że spalanie odrobinę spadło. Nie jest to dużo bo około 1 litra, ale zawsze coś. Zamówiłem też nową poduszkę silnika - zamiennik FEBEST z haparts. Poprzednia była w fatalnym stanie. W środku pęknięta po całości (foto poniżej).

Do wymiany kwalifikowały się też łączniki stabilizatorów. Niestety po ich wymianie oberwało się gumowym osłonom i to je muszę teraz namierzyć. Swoją drogą jak widać na fotce u mnie elementy zawieszenia ostro już skorodowane. Myślicie żeby coś z tym robić, wymieniać po kolei całość czy jeździć na tym co jest ile się da? Czy ktoś robił może całkowity remont zawieszenia? Tak bardzo orientacyjnie jakie to są pieniądze?
Załączniki
oslona gumowa lacznika stabilizatora.JPG
oslona gumowa lacznika stabilizatora.JPG (87.56 KiB) Przejrzano 6102 razy
poduszka silnika.JPG
poduszka silnika.JPG (168.74 KiB) Przejrzano 6102 razy
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2098
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: QuicksilveR »

Jeśli chodzi o poduszki gumowe łączników stabilizatora, to polecam OEM. Podejrzewam, że pod gumą stan stabilizatora jest ok, więc spokojnie możesz wsadzić nową i jeździć aż zdecydujesz, czy oddać staba do regeneracji, czy szukać nowego :-)
Tylko uważaj na śruby mocujące, bo potrafią zerwać się przy odkręcaniu. Dużo WD40 i bez pośpiechu... powinno się udać odkręcić bez strat.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
szary8
Posty: 104
Rejestracja: 07 lis 2015 14:20
Auto: 2000
silnik: cg2

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: szary8 »

A po czym stwierdziłeś że gumy staba masz do wymiany? Też niedawno wymieniłem łączniki z tyłu i jakiś czas było cicho. Teraz zaczęło coś tam popiskiwać, te gumy mogą być przyczyną?
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2098
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: QuicksilveR »

szary8 pisze:A po czym stwierdziłeś że gumy staba masz do wymiany? Też niedawno wymieniłem łączniki z tyłu i jakiś czas było cicho. Teraz zaczęło coś tam popiskiwać, te gumy mogą być przyczyną?
Jeśli masz luz na poduszce, to mogły tam dostać się zanieczyszczenia i coś piszczy. Ale to raczej nie od tego. Najprościej jest psiknąć silikonem do gum i uszczelek. Jak ucichnie, to trafiłeś. Jak nie, to szukaj dalej.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: simopl »

@szary8 - po wyglądzie i po hałasie. Pare dni temu po wymianie łączników stabilizatorów gumy po prostu popękały.
@QuicksilveR - swoją drogą jednak troszkę zaczynam wątpić po tym co napisałeś odnośnie hałasu. Czy przez te gumy może też coś pukać w zawieszeniu na nierównościach? Dziś mechanik sprawdzał mi auto i twierdzi, że to będzie przyczyną. Na moje oko jednak to może być jakaś grubsza sprawa niestety.
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: maxel »

gumy stabilizatora są najczęstszą przyczyną dziwnych puknięć, kosztują grosze więc nie ma co się zastanawiać nad ich wymianą
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2098
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: QuicksilveR »

maxel pisze:gumy stabilizatora są najczęstszą przyczyną dziwnych puknięć, kosztują grosze więc nie ma co się zastanawiać nad ich wymianą
Zgadza się. Nie ma co oszczędzać, lepiej wymienić komplet P/T i mieć spokój.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: simopl »

Ok, dzięki panowie. Czas załatwiać w takim razie części :)
Awatar użytkownika
simopl
Posty: 56
Rejestracja: 04 wrz 2016 23:31
Auto: Accord Coupe 6gen
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Koszalin

Re: Honda Accord Coupe 3.0 V6 / simopl

Post autor: simopl »

Pochwalę się. Sporo ostatnio podziałałem.

Z drobnych spraw:

- wymiana gumowych osłon stabilizatorów wraz z łącznikami - zdecydowałem się na oryginał. Wydatek niewiele większy, a spokój na wiele lat
- olej Liqui Moly 5W40 + filtry - jak na razie wszystko bez zarzutów

Ze spraw większych to w końcu zdecydowałem się na zainwestowanie w porządną konserwację podwozia. Niestety brak dostatecznych środków jak i moja głupota spowodowały, że po zakupie auta oddałem je w ręce partacza, który jedyne co zrobił to zapsikał podwozie jakimś najtańszym Bollem. Podejrzewam, że nawet nie obczyścił spodu i nałożył na to wszystko po prostu "baranka". Wyglądało to pięknie przez pierwsze kilka tygodni. Później wiedziałem już, że trzeba coś z tym zrobić.

Największym problemem było całkowite usunięcie pozostałości nazwijmy to "konserwacji". Po długich poszukiwaniach znalazłem w końcu fachowca, który zrobił to tak jak trzeba. Podwozie zostało oczyszczone ze starego "baranka" głównie za pomocą mocnej chemii. Było też trochę ścierania - głównie "włosami murzyna".

Po wszystkim na spód poszły 2 warstwy środka antykorozyjnego, warstwa podkładu epoksydowego, właściwa elastyczna konserwacja + pokrycie wszystkiego woskiem.

Fachowiec poradził sobie z konserwacją świetnie, ale fotografem jest napradę kiepskim, dlatego zdjęcia wyglądają jak wyglądają, ale mimo wszystko je zamieszczam :)

Preparaty jakie zostały użyte były głównie marki Wurth.

Podwozie przed oczyszczeniem:

Obrazek

Podwozie po oczyszczeniu i kilka wykwitów rdzy:

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Podkład antykorozyjny:

Obrazek

Obrazek

Właściwa konserwacja + profile zamknięte + wosk:

Obrazek

Obrazek

Obrazek
ODPOWIEDZ