Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Mroźne problemy z ASB

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
AWIK
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2011 11:39
Auto: Coupe VI
silnik: j30

Mroźne problemy z ASB

Post autor: AWIK »

Witam.
Od jakiegoś czasu jestem szczęścliwym posiadaczem Coupejki. Uwielbiam nią jeździć. Przyzwyczaiłem sie do leniwego działania ASB i lekkiego szarpania przy zmianie na 4. Od jakiegoś czasu dochodzą z przodu lekkie odgłosy podobne do toczenia plastikową zębątką po stole. Łącze to z wymianą opon na zimowe, ale nie jestem pewien, gdyż wczoraj przeżyłem horror. Rano było u nas poniżej -20st. Samochód rano normalnie odpalił i wszystko było ok. Po przejechniu ok. 8km, po kolejnym ruszeniu spod świateł zginął 4 bieg. Przy próbie przełączenia z 3 na 4 obroty wzrosły i samochód zwalniał. Przełączyłem skrzynię na D3 i samochód pociągnął, ale odtąd biegi zmieniał z dużym opóźnieniem tzn. obroty silnika wchodziły na ok. 3000 i ASB kilka sekund wahał się co zrobić. Podobna sytuacja miała miejsce po południu. Do czasu rozgrzania wszystko było ok. Później sytuacja z rana się powtórzyła. Żadna kontrolka od ASB nie migała, a po przełączeniu na D3, D4 normalnie zgasła. Dzisiaj w nocy Akordeonik nocował w garażu i rano ASB działał po staremu tzn. ok. Niepokoi mnie ten hałas. Dzisiaj doszedł kolejny dźwięk podobny do cyklicznego ocierania plastikowego materiału o obudowę. Co radzicie? Podjechać do jakiegoś mechaniora na diagnozę czy jeździć tak dalej? Czy to był tylko problem związany z niską temp. i gęstym olejem. Czy to może hałasy z pompy oleju?
kiler7
Posty: 43
Rejestracja: 25 cze 2011 22:08
Auto: Accord 98-02
silnik: F23A1
Lokalizacja: kielce

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: kiler7 »

a kiedy ostatnio wymieniałeś olej
AWIK
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2011 11:39
Auto: Coupe VI
silnik: j30

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: AWIK »

Samochód kupiłem w sierpniu. Sprzedawca zapewniał mnie, że wiosną ubiegłego roku wymieniał olej. Na bagnecie wygląda na nieprzepracowany - ma jasno czerwoną barwę.
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: figo »

AWIK pisze:Samochód kupiłem w sierpniu. Sprzedawca zapewniał mnie, że wiosną ubiegłego roku wymieniał olej. Na bagnecie wygląda na nieprzepracowany - ma jasno czerwoną barwę.
Nie wierzył bym w to, a nawet jeśli to zalał nie hondowski olej. Zakup ATF i zalej, zobaczysz czy będzie to samo. Z doświadczenia swojego i znajomych wiem że hondy bardzo "marudzą" na inny olej. MFT czy ATF tolerują bez problemu :) Taki ich kaprys.
HR
AWIK
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2011 11:39
Auto: Coupe VI
silnik: j30

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: AWIK »

Olej wymieniony. Skrzynia chodzi bez problemów. Trochę niepokojące było to, że w spuszczonym oleju (przed spuszczeniem samochód stal ok. 3 godzin) było dość sporo opiłków...
Awatar użytkownika
Bonio
Posty: 925
Rejestracja: 05 lip 2011 12:20
Auto: CG2
silnik: 3.0v6
Lokalizacja: Grajewo

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: Bonio »

zlewales tylko 3L oleju czy calosc?
AWIK
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2011 11:39
Auto: Coupe VI
silnik: j30

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: AWIK »

3l.
AWIK
Posty: 5
Rejestracja: 06 wrz 2011 11:39
Auto: Coupe VI
silnik: j30

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: AWIK »

No i krótko trwało upajanie się cudowną jazdą super autkiem. Od jakiegoś czasu mój ASB ma rano problem z pierwszym po porannym ruszeniu przełaczeniem z 1 na 2. Rano, dopóki silnik się nie rozgrzeję jeżdżę bardzo delikatnie. Przy ok. 2000 obrotów czuć że szkrzynia chce już przełączyć na 2, ale się ślizga i obroty wchodzą na ok 4000 i wtedy się przełącza. Od tego momentu przez cały dzień jest ok. Jakiś czas temu padł mi nagle akumulator. Wymieniłem na nowy i miałem nadzieję, że może poranne problemy z przełączaniem wynikają może z niskiego napięcia, ale niestety problem pozostał. Czy mam już szukać następnej skrzyni czy szykować kasę na remont? Pomóżcie.
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: Trojan »

Druga skrzynia tak ,pod warunkiem ,że będzie ciągle w samochodzie i będzie można chwilę pojeździć i zobaczyć co i jak.
Zdecydowanie lepszą opcją jest regeneracja w porządnym zakładzie dostaniesz jeszcze gwarancję na jakiś dłuższy czas.
Cenowo będzie podobnie.
Na razie spróbuj sam zmieniać bieg , jak ruszasz z D3 czy D4 i jedziesz na jedynce to wrzuć 2 ręcznie,może unikniesz szarpnięcia.
Awatar użytkownika
kbl100
Posty: 981
Rejestracja: 14 lis 2011 22:33
Auto: Accord cg4
silnik: h22a
Lokalizacja: Bielefeld

Re: Mroźne problemy z ASB

Post autor: kbl100 »

Trojan pisze:Druga skrzynia tak ,pod warunkiem ,że będzie ciągle w samochodzie i będzie można chwilę pojeździć i zobaczyć co i jak.
Zdecydowanie lepszą opcją jest regeneracja w porządnym zakładzie dostaniesz jeszcze gwarancję na jakiś dłuższy czas.
Cenowo będzie podobnie.
Na razie spróbuj sam zmieniać bieg , jak ruszasz z D3 czy D4 i jedziesz na jedynce to wrzuć 2 ręcznie,może unikniesz szarpnięcia.
W waszym przypadku lepszą opcją jest swap na 6mt :D Ciekawi mnie kto będzie pierwszy :D (nie uwzględniając kolegi, który ma 3.2 v6 6mt ... wiadomo o kogo chodzi)
ODPOWIEDZ