Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Wszystko co nie związane z Hondą, Accordem itp
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: Bartoch »

Potrzebuje na chwile podmienić aparat zapłonowy i przewody w CG4, żeby znaleźć przyczynę nierównej pracy silnika.
Może jest ktoś chętny na chwilę majsterkowania i miłą pogawędkę. Będę wdzięczny.
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: farmi »

Wątpię zeby aparat ci szwankował. Przewody swoje mozesz sprawdzić zapinając do jakiegoś sprawnego civica VI. są takie same. Oczywiście kopułkę sprawdziłes i swiece nowe ?
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: Bartoch »

Świece niedawno wymieniane, kopułka i palec nowe. Cewkę też podmieniałem. Został moduł lub czujnik w aparacie.
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: Bartoch »

Problem rozwiązany, nowe przewody załatwiły sprawę.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: Krzysiek15255 »

Co się okazało? Mówiłeś że przewody nowe były. Przetarte? Wadliwe?
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: Bartoch »

Okazało się, że stare przewody były już trochę zużyte. Badanie miernikiem tego nie wykazywało, nie miały przebicia i nigdzie nie były uszkodzone. Były raczej oryginalne, ale żadnych napisów na nich nie było. Teraz są nowe NGK RC-HE73 i jest w porządku.
PS. A gdzie pisałem, że przewody miałem nowe?
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: Krzysiek15255 »

Źle doczytałem. Ale najważniejsze, że przyczyna znaleziona.
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: Bartoch »

Dawano temu za górami, za lasami...
Niestety na zimnym silniku objawy dalej występowały. Nierówna praca silnika, ewidentna wina zapłonu (benzyna, gaz bez różnicy). Obroty raczej w porządku, może minimalne drgania wskazówki obrotomierza. Tylko silnikiem trzęsło tak, że aż buda drżała i z wydechu co jakiś czas takie pryknięcie było słychać :oops: Padła decyzja o wymianie świec na nowe, chociaż obecne dużo nie przejechały. 3 świece wymienione błyskawicznie (wyglądały dobrze), a jedna (na trzecim cylindrze) strasznie ciężko się wykręcała. Odpuściłem sobie i zacząłem poszukiwania warsztatu, który podejmie się jej wykręcenia i w razie jakichkolwiek problemów będzie wstanie na miejscu dokonać naprawy (np. wyjąć ukręcona świece lub naprawić uszkodzony gwint w głowicy). Znalazłem i udałem się na umówioną wizytę. Wykręcanie świecy udało się bez większych komplikacji. Szło ciężko, ale w końcu wylazła :) Na gwincie zostało trochę aluminium z głowicy :? Mechanik zasugerował gwintowanie nową świecą, a nie gwintownikiem coby za dużo aluminium nie zebrać. Posmarowaną smarem ceramicznym świecę wkręcono na kilka razy, za każdym razem wkręcając głębiej i wykręcając do końca. Ani razu nie zaobserwowano aluminium na gwincie świecy. Cały zabieg przebiegł sprawnie i pomyślnie. Po uruchomieniu wszystko OK, ale na ciepłym po wymianie przewodów też było OK. Myślicie sobie, a co będzie jutro rano na zimnym? Otóż nawet nie muszę się zastanawiać. Wiem, że będzie dobrze. Wykręcona świeca okazała się uszkodzona!!! Brakowało połowy ceramiki na trzpieniu :shock: Iskra zamiast przeskakiwać na końcówce świecy, skakała jak chciała i pewnie najczęściej wewnątrz świecy. Winną całych przypadłości okazała sie NGK ZFR6F-11. THE END
Jaki z tego morał? Świece NGK są coraz słabszej jakości :(
Dlatego teraz zastosowałem Denso K20TT. Ciekawe jak się będą sprawować?
Niedługo wrzucę zdjęcie wykręconej świecy NGK, zobaczycie jak to wygląda.
PS. Teraz na zimnym silniku też chodzi jak trzeba :mrgreen:
Awatar użytkownika
maxel
Posty: 1085
Rejestracja: 23 lut 2012 14:49
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Bydgoszcz

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: maxel »

Też mam denso w cg4 i są jak najbardziej ok ;)
Awatar użytkownika
wysio
Posty: 776
Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
Auto: Accord Coupe 99
silnik: V6 3l
Lokalizacja: Otwock

Re: pomocy - ktoś posiadający CG4 z Lublina lub okolic

Post autor: wysio »

Może ktoś wcześniej zapomniał jej wymienić i została jedna stara.
ODPOWIEDZ