Nowy rok to trzeba było zrobić coś szalonego. I stało się. Po dobrym słowie od kilku osób z forum na temat Dmra (Regret, Edi) zdecydowałem się wykonać swap silnika H22A5 z konwersją na skrzynię manualną u Dmra.
W nocy z 1 na 2 stycznia wybrałem się na swapa z do Elbląga. Po 5-cio godzinnej podróży klepałem się w głowę co robię, a na co mi to a po co.
Michał jaki Ty jesteś głupi przecież miałeś dobry rozszczelniony silnik F20B5 ze skrzynią automatyczną i nalotem 354tys. przebiegu.
Dla mnie to była fajna przygoda. Dreszczyk emocji z dojazdem do Elbląga, nauka cierpliwości, uodpornienie się na negatywne komentarze i prowokacje ze strony znajomych.
Chciałbym by ten wyczyn, na który się zdecydowałem był inspiracją dla osób, które chcą spełnić jakies marzenia (nie tylko motoryzacyjne) a wahają się by to zrobić krok.
Moim był swap H22
Bardzo dziękuję Edycie, Mieszkowi, znajomym za wsparcie mentalne w tym Patrykowi mojemu kumplowi z reala za pomoc w odbiorze auta, Arkowi za cześci, Tomkowi za wykonanie całej roboty i zdjęć <3
Oprócz swapa silnika oraz konwersji skrzyni zostały wykonane zmiany w zawieszeniu oraz układzie hamulcowym.
Poniżej z grubsza przedstawiam listę rzeczy, które zostały wykonane.
- Swap H22A5 + skrzynia M2V5;
- nowy rozrząd + konwersja na na manualny napinacz;
- rozwiercony koletor ssący;
- uszczelniacze;
- lakierowanie silnika i podzespołów;
- wiązka;
- kable zapłonowe NGK;
- kolektor wydechowy od jarusia owinięty 3mm bazaltowym bandazem;
- komputer P28 + strojenie;
- konwersja OBD2 -> OBD1;
- BBK tył pod tarcze 292mm;
- Przednie osłony tarcz hamulcowych 300mm z ATR;
- komplet sworzni górnych CTR, dolnych 555;
- usunięcie instalacji LPG;
- Odnowione felgi 17 OZ Crono HT odnowione full dipem z oponami 215/45 Yokohama BluEarth-Es ES32
- Rozpórka przednich kielichów staffa