Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Szarpanie skrzyni
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2016 11:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Zamość/Lubelskie
Szarpanie skrzyni
Witam, od kilku dni mam problem typu że skrzynia podczas gdy wrzucam na D szarpie dość mocno, killa razy tylko weszło gładko, czasem występują dwa szarpnięcia i jakies stuknięcie i podczas zrzucenia na N czuć takie drygnięcie jakby ją puszczało. Przy jeździe podczas zwalniania do 0 gdy automat zrzuca biegi i zredukuje na 1 również następuje szarpnięcie czasem aż dwa razy. Automat zmienia biegi normalnie nie przeciąga nie szarpie jak się jeździe, przy gazie w podłodze również zachowuje się normalnie. Z P na R i z N na R jest wszystko w porządku problem występuje tylko z D i N. Czy możliwe że to wina oleju ze mógł się przegrzać gdyż dostał przez jakieś 10km po ekspresówce trochę i w sumie od tamtego czasu pojawił się problem, wcześniej tylko czasami podszarpywala przy wrzucaniu na D
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2098
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: Szarpanie skrzyni
Piter robił automat w CG4, to powinien mieć najwięcej info nt.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Re: Szarpanie skrzyni
To nie koniecznie musi być wina skrzyni. Wystarczy że Ci zerwało którąś z poduszek silnika lub skrzyni i przy spinaniu i rozpinaniu napędu będzie szarpało.
- Piter
- Posty: 398
- Rejestracja: 10 wrz 2014 12:49
- Auto: CG4 i BA2
- silnik: F20B7, B20A1
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Szarpanie skrzyni
Miałem trochę podobne objawy do Twoich, ale nie identyczne.
Występowało u mnie szarpnięcie przy wrzucaniu D (również R - choć znacznie mniejsze), ale było połączone również ze zwłoką w załączaniu biegu. Tzn. po przełożeniu dźwigni w pozycję D musiałem odczekać nawet do 1-1,5 sekundy zanim zaskoczy.
Miałem także szarpnięcie przy zatrzymywaniu - czasem podwójne. Potrafiło się zrobić nawet tak, że auto zostawało na "dwójce" po zatrzymaniu. Tak samo jak np. dojeżdżałem do krzyżówki, zwalniałem prawie do zera i wciskałem gaz, skrzynia zrzucała na pierwszy bieg z szaprnięciem.
Ogólnie od takich objawów jak wyżej zaczęły się początki końca mojej skrzyni - potem było już coraz gorzej. Jeśli chcesz to poczytaj sobie wątek mojego auta - tam opisałem z grubsza co się po kolei działo.
Tutaj się zaczyna http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=81" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus kolejne posty i opis remontu.
Tak jak zawsze podkreślam - mechanikiem nie jestem i niewiele mogę doradzić.
Co do tego czy to poduszka jak Pedro sugeruje - wątpię, ale łatwo to sprawdzić. Niech ktoś Ci chociażby spojrzy pod maską czy jak wrzucasz ten bieg, to widać szarpnięcie zespołu skrzynia/silnik. A jak nie to na warsztacie zobaczyć poduszki.
Nie wiem czy olej takby się przegrzał przez 10km, choć niby w sumie ostatnio upalnie było. Czy objawy masz też na nierozgrzanym oleju? Czy dopiero jak się rozgrzeje? Wymieniałeś w ogóle ten olej w tej skrzyni kiedykolwiek? Wiesz ile ma przejechane od wymiany?
Zobacz jak zmienia biegi przy normalnej jeździe "wymuszone" z niskich obrotów - przy 2-2,5 tysiąca. Czy zmiany są płynne i szybkie, bez szarpnięć?
To, co na pewno możesz zrobić bezpiecznie to wyczyścić sitka elektrozaworów - w CG4 są dostępne z komory silnika bez zdejmowania skrzyni (trzy łatwo dostępne z przodu - czwarty trochę z boku pod akumulatorem, przy tym nieco się trzeba nagminastykować). Nie wiadomo czy pomoże, ale zaszkodzić nie zaszkodzi.
I mówiąc szczerze wiele więcej przy tej skrzyni nie zrobisz.
Jeśli problem leży w zużytych tarczach ciernych (tak jak u mnie), to nic nie zrobisz i czeka Cię remont wcześniej lub później. Ja od początkowych objawów do remontu przejechałem ok. 15 tysięcy km.
Może być też tak, że przyczyna leży gdzieś w bloku hydraulicznym.... który w Hondzie niestety nie jest wyjmowalny bez rozbebeszania całej skrzyni. Być może tak jest u Ciebie, bo jak piszesz biegi zmieniają Ci się ładnie i nie występuje zwłoka przy wrzucaniu D/R. Jeśli byłoby to tylko to, można zaryzykować dolanie środka typu LubeGard. To jest taki rodzaj uszlachetniacza, spełnia normy producenta i potrafi pomóc w Hondach - u mnie niestety zaszkodził - z tymże przyczyny awarii były inne. Jeśli nie wymieniałeś oleju, to możesz to zrobić połączone z zalaniem tego środka - na własne ryzyko - jako ostatnia szansa przed remontem.
Więcej nie potrafię Ci doradzić. Ja na Twoim miejscu pojechałbym przede wszystkim do dobrego zakładu zajmującego się skrzyniami i posłuchał ich opinii - ewentualnie skonfrontował z nimi to, co ja Ci napisałem i opisałem w wątku swojego auta.
Występowało u mnie szarpnięcie przy wrzucaniu D (również R - choć znacznie mniejsze), ale było połączone również ze zwłoką w załączaniu biegu. Tzn. po przełożeniu dźwigni w pozycję D musiałem odczekać nawet do 1-1,5 sekundy zanim zaskoczy.
Miałem także szarpnięcie przy zatrzymywaniu - czasem podwójne. Potrafiło się zrobić nawet tak, że auto zostawało na "dwójce" po zatrzymaniu. Tak samo jak np. dojeżdżałem do krzyżówki, zwalniałem prawie do zera i wciskałem gaz, skrzynia zrzucała na pierwszy bieg z szaprnięciem.
Ogólnie od takich objawów jak wyżej zaczęły się początki końca mojej skrzyni - potem było już coraz gorzej. Jeśli chcesz to poczytaj sobie wątek mojego auta - tam opisałem z grubsza co się po kolei działo.
Tutaj się zaczyna http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... 7&start=81" onclick="window.open(this.href);return false;
Plus kolejne posty i opis remontu.
Tak jak zawsze podkreślam - mechanikiem nie jestem i niewiele mogę doradzić.
Co do tego czy to poduszka jak Pedro sugeruje - wątpię, ale łatwo to sprawdzić. Niech ktoś Ci chociażby spojrzy pod maską czy jak wrzucasz ten bieg, to widać szarpnięcie zespołu skrzynia/silnik. A jak nie to na warsztacie zobaczyć poduszki.
Nie wiem czy olej takby się przegrzał przez 10km, choć niby w sumie ostatnio upalnie było. Czy objawy masz też na nierozgrzanym oleju? Czy dopiero jak się rozgrzeje? Wymieniałeś w ogóle ten olej w tej skrzyni kiedykolwiek? Wiesz ile ma przejechane od wymiany?
Zobacz jak zmienia biegi przy normalnej jeździe "wymuszone" z niskich obrotów - przy 2-2,5 tysiąca. Czy zmiany są płynne i szybkie, bez szarpnięć?
To, co na pewno możesz zrobić bezpiecznie to wyczyścić sitka elektrozaworów - w CG4 są dostępne z komory silnika bez zdejmowania skrzyni (trzy łatwo dostępne z przodu - czwarty trochę z boku pod akumulatorem, przy tym nieco się trzeba nagminastykować). Nie wiadomo czy pomoże, ale zaszkodzić nie zaszkodzi.
I mówiąc szczerze wiele więcej przy tej skrzyni nie zrobisz.
Jeśli problem leży w zużytych tarczach ciernych (tak jak u mnie), to nic nie zrobisz i czeka Cię remont wcześniej lub później. Ja od początkowych objawów do remontu przejechałem ok. 15 tysięcy km.
Może być też tak, że przyczyna leży gdzieś w bloku hydraulicznym.... który w Hondzie niestety nie jest wyjmowalny bez rozbebeszania całej skrzyni. Być może tak jest u Ciebie, bo jak piszesz biegi zmieniają Ci się ładnie i nie występuje zwłoka przy wrzucaniu D/R. Jeśli byłoby to tylko to, można zaryzykować dolanie środka typu LubeGard. To jest taki rodzaj uszlachetniacza, spełnia normy producenta i potrafi pomóc w Hondach - u mnie niestety zaszkodził - z tymże przyczyny awarii były inne. Jeśli nie wymieniałeś oleju, to możesz to zrobić połączone z zalaniem tego środka - na własne ryzyko - jako ostatnia szansa przed remontem.
Więcej nie potrafię Ci doradzić. Ja na Twoim miejscu pojechałbym przede wszystkim do dobrego zakładu zajmującego się skrzyniami i posłuchał ich opinii - ewentualnie skonfrontował z nimi to, co ja Ci napisałem i opisałem w wątku swojego auta.
-
- Posty: 33
- Rejestracja: 12 gru 2016 11:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Zamość/Lubelskie
Re: Szarpanie skrzyni
Piter objawy bardzo podobne do moich co do szarpnięć to czy zimny czy cieply bez różnicy, aczkolwiek dzisiaj jak trochę jeździłem to czasami przy wrzucaniu na D wchodziło bardzo gładko 2-3 razy zmieniła nie wyczuwalnie, tylko raz może mi podszarpnela podwójnie a biegi zmienia gładko w każdym zakresie obrotow, olej wymieniałem już dwa razy w przeciągu 80tyś km. Póki co sprawdzę te poduszki i na razie będę jeździł tak jak jest i zobaczę czy będzie gorzej. Zastanawiam się też czy nie spróbować zmienić jeszcze oleju może ten już przegrzany. Zrobiłem na nim 20 tys km.
Re: Szarpanie skrzyni
Miałem takie same objawy i powodem były zapieczone tarcze poprzez przegrzany olej (trasa A4 Katowice-Kraków chwilami 170km/h) ale po tym jeździłem jeszcze ponad rok z tym denerwujacym szarpaniem przy zmianie z D Na N i odwrotnie plus zatrzymanie i ta jedynka wchodząca z opóźnieniem
- wysio
- Posty: 777
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: Szarpanie skrzyni
Chłodnica nie domagała? Zapchany układ? Na autostradzie 170 to nie jest dla mnie rzadkość i nic się do tej pory nie zapiekło.
Re: Szarpanie skrzyni
Do teraz nie wiadomo ale przypuszczenia były że olej nie był wymieniony albo skrzynią zalana czymś innym odbiegajacym od norm dextron3
- simadron
- Posty: 50
- Rejestracja: 20 lip 2017 18:25
- Auto: Accord coupe 98-02
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Wroclaw
- Kontakt:
Problem z ASB
witam
mam taki problem z skrzynia, czas od czasu jest tak ze się przełącza tylko 3,8\4 tys obrotach, i kiedy stoję na miejscu ma szarpanie z P na D i P na R, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu jest wszystko ok, nie szarpie i przełącza się nd 2.2\ 2.5 obrotach, co to może być ? i czy wartuje j\ą rozbierać, i czy da się zamienić na manual ??? bo przyjechałem w Rzeszowie na jeden serwis skrzyń to powiedzieli mi ze tego Japona nie naprawiają, bo to jest szrot kup sobie niemca. Ja się wk*#*iłem i pojechałem.
Bardzo proszę pomoc))))
Proszę nie używać wulgaryzmów
mam taki problem z skrzynia, czas od czasu jest tak ze się przełącza tylko 3,8\4 tys obrotach, i kiedy stoję na miejscu ma szarpanie z P na D i P na R, po zgaszeniu silnika i ponownym zapaleniu jest wszystko ok, nie szarpie i przełącza się nd 2.2\ 2.5 obrotach, co to może być ? i czy wartuje j\ą rozbierać, i czy da się zamienić na manual ??? bo przyjechałem w Rzeszowie na jeden serwis skrzyń to powiedzieli mi ze tego Japona nie naprawiają, bo to jest szrot kup sobie niemca. Ja się wk*#*iłem i pojechałem.
Bardzo proszę pomoc))))
Proszę nie używać wulgaryzmów
Re: Szarpanie skrzyni
podaj nazwe zakładu, który mówi że japońce to szrot i zeby kupić sobie niemca, chętnie do nich zadzwonie, może mamy kupić VW tfsi ze skrzynią DSG ?