Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

2007 Honda Accord 2.4 CM5 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Pokaż nam swojego USDM Accorda 7gen!
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

QuicksilveR pisze:Gazownia ładnie schowana :) Pochwal się, co zamontowałeś?
Przyznam się szczerze, że nie jestem na bieżąco z systemami LPG, dlatego wybór komponentów zleciłem montażyście (godnemu polecenia). Miały być dobre i sprawdzone. Cena była sprawą drugorzędną.
Sterownik STAG-4 Q-BOX, reduktor AC R01, wtryskiwacze AC W03.
QuicksilveR pisze:A'propos kamerki cofania. Jakiś model konkretny brałeś? Bo moja nie chce jednak działać i pewnie będę musiał wymienić.
Kamerkę kupiłem dokładnie tą: https://pl.aliexpress.com/item/Car-CCD- ... 5c0f57vsCC" onclick="window.open(this.href);return false;
Aczkolwiek przyszła troszkę inna, ma przezroczysta obudowę, a nie czarną jak na zdjęciu w aukcji.
O tak wygląda:
Załączniki
camera.jpg
camera.jpg (53.18 KiB) Przejrzano 3287 razy
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2100
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: QuicksilveR »

Bartoch pisze:Sterownik STAG-4 Q-BOX, reduktor AC R01, wtryskiwacze AC W03.
Wszystko na Stagu... czyżbyś robił u Rogowskiego?
Bartoch pisze:Kamerkę kupiłem dokładnie tą: https://pl.aliexpress.com/item/Car-CCD- ... 5c0f57vsCC" onclick="window.open(this.href);return false;
Aczkolwiek przyszła troszkę inna, ma przezroczysta obudowę, a nie czarną jak na zdjęciu w aukcji.
O tak wygląda:
Dzięki.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

QuicksilveR pisze: Wszystko na Stagu... czyżbyś robił u Rogowskiego?
A to źle, że na Stagu?
Instalacje robił Łukasz Skrzypek. Ma zaklad na ul. Morelowej.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2100
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: QuicksilveR »

Bartoch pisze:
QuicksilveR pisze: Wszystko na Stagu... czyżbyś robił u Rogowskiego?
A to źle, że na Stagu?
Instalacje robił Łukasz Skrzypek. Ma zaklad na ul. Morelowej.
Nie, nie. :D Po prostu mi się skojarzyło, że w lubelskim to wszyscy polecają Rogowskiego, a on na Stagu większość składa.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Ponieważ udało mi się odsprzedać skórzana kierownicę (której nie mogłem założyć u siebie), musiałem zmienić przyciski sterowania. Te które miałem aktualnie założone były zapożyczone z tamtej kierownicy, a nowy nabywca chciał je koniecznie. Przyspieszyło to tylko moje działania w tym kierunku.
Zakupiłem więc przyciski z accorda VII polift wersja europejska (konkretnie angielska).

Zmieniłem diody podświetlenia na białe, bo pomarańczowe mi zupełnie do niczego nie pasowały. Nie ukrywam, że bardzo pomocny w tej czynności był opis kolegi Krzysiek15255 i jego patent z końcówką do lutownicy :idea:
Obrazek

Po zmontowaniu kierownicy okazało się, że przyciski się nie podświetlają, pomimo sprawdzenia ich "na krótko" przed montażem. Musiałem powalczyć chwilę z kabelkami, bo okazało się, że w wersji amerykańskiej przewody są troszkę inaczej podłączone w kostce niż w wersji europejskiej. Na szczęście wystarczyło przełożyć tylko jeden pin i podświetlenie działa (dużo więcej czasu zajęło mi szukanie rozwiązania w internecie, niż samo fizyczne przekładanie).
Obrazek

Pracę skończyłem nocą, więc od razu mogłem zrobić zdjęcia jak to się prezentuje.
Obrazek

A w dzień wygląda to tak.
Obrazek

Będę się jeszcze starał podłączyć przyciski sterowania radiem, aby funkcjonowały. W mojej wersji LX nie było tych przycisków i na amerykańskich forach wyczytałem już, że na pewno będę musiał poprowadzić dodatkowe przewody do radia. Tutaj niestety sprawa się komplikuje, bo znowu występują różnice w wiązce miedzy wersja USA i EU. Możliwe są także rozbieżności w konstrukcjach samych przycisków, bo wiązki z nich wychodzące także się różnią. Jestem jednak optymistycznie nastawiony i zobaczymy co pokaże przyszłość.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Krzysiek15255 »

Miło słyszeć, że poradnik się przydał. Końcówka do lutownicy elegancko działa co nie? Nawet kolbą czy hotair ciężko byłoby podgrzać obydwie strony jednocześnie nie psując diody.

Świetnie to wyszło. Na drugi raz to miernik w rękę. :)
Jak pójdzie gdzieś zwarcie to dopiero będzie szukania.
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Krzysiek15255 pisze:Na drugi raz to miernik w rękę. :)
Jak pójdzie gdzieś zwarcie to dopiero będzie szukania.
Przyznam się, że zaskoczyło mnie to, że są różnice w tych instalacjach. Obydwa auta dawca i biorca to accord VII potlift tylko na inne rynki.
Wydawało się, że jest to Plug&Play. Na szczęście żadnego zwarcia nie było, ale mam nauczkę na przyszłość by wszystko sprawdzić dwa razy ;)
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: JulekCG4 »

Czasem jak montowałeś radio nie miałeś dodatkowych przewodów od radia właśnie do sterowania z kierownicy, ja w swoim chińczyku mam dwa kabelki które potem w opcji radia się programuje za co ma jaki przycisk odpowiadać :D
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

JulekCG4 pisze:Czasem jak montowałeś radio nie miałeś dodatkowych przewodów od radia właśnie do sterowania z kierownicy, ja w swoim chińczyku mam dwa kabelki które potem w opcji radia się programuje za co ma jaki przycisk odpowiadać :D
Nie przyglądałem się, ale chyba nie ma. Oryginalna kostka wchodzi w tego chińczyka i w niej powinny być te kabelki. W wersji LX nie było ich w standardzie, więc muszę je dołożyć i powinno zadziałać.
Radio ma możliwość programowania przycisków kierownicy i robi się to bardzo prosto (widziałem na youtube).
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Honda Accord 2.4 LX - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Krzysiek15255 »

Być może przewody są już w kostce i wystarczy zaprogramować/przypisać funkcje.
ODPOWIEDZ