Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Zawieszenie i jego wymiana
Zawieszenie i jego wymiana
Zakupiłem spręzynki H&R i planuje je wrzucić problem w tym ,że z tył sprawe komplikuje połka bo odziwo nie da się dojść od strony bagażnika. Przod to nieszczesne wahacze gorne i brak miejsca na zainstalowanie ściskaczy... Czy ktos z was ma na to jakis dobry sposób ?
Re: Zawieszenie i jego wymiana
co do przodu to wymiana jednej strony trwa 20 min . 5 śrub z góry i 1 z dołu, troszkę sprytu i wszystko , pózniej tylko ściągacze do sprężyn i OK.A co do tyłu to gdzieś jest opisane na wcześniejszych postach
Re: Zawieszenie i jego wymiana
A co ty kombinujesz ?:> gdzie ty chcesz te ściskacze montować jak musisz amor wyciągnąć cały. Z tyłu demontujesz cześć boczków żeby się dostać.
- Trojan
- Loża szyderców
- Posty: 2407
- Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
- Auto: S3
- silnik: 1.8T APY
- Lokalizacja: Wawa
Re: Zawieszenie i jego wymiana
ejec żadnych boczków się nie demontuje z tyłu.Ściąga się tylko plastikową 'maskownicę' ukrytą na wysokości półki za tylnymi siedzeniami.
- Prywo
- Loża szyderców
- Posty: 1571
- Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
- Auto: O3FL
- silnik: 1.4
- Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR
Re: Zawieszenie i jego wymiana
dokładnie tak jak napisał Trojan.
Kładziesz oparcie
zdejmujesz maskownicę jest na spinki
odkręcasz dolne mocowanie amorka i naciskasz za tarczę do dołu by wyskoczył z mocowania (przydatna może być rura by zrobić dźwignię)
grzechotka z nasadką załatwia temat górnego mocowania, trzeba włożyć pod półkę i odkręcić nakrętki
by wyjąć cały amor z tyłu najlepiej odkręcić tylny stabilizator (nie na łącznikach tylko od podwozia) jak się opuści to nic nie blokuje i elegancko wychodzi do tyłu
składanie
zmieniasz springi
uzbrojony amor wkładasz od tyłu i przykręcasz górne mocowanie
rurą naciągasz tylny zawias do dołu i wkładasz dolne mocowanie amora w uchwyt (może nie wchodzić więc podstawiając coś pod tylny zawias powoli opuszczasz na lewarku i wskoczy na swoje miejsce.
dokręcasz mocowanie, przykręcasz stabilizator i po temacie
co do przodu to
odkręcasz od amorka przewody hamulca
odkręcasz śrubę mocującą amorek w widełkach i ją wyciągasz
naciskając na tarczę luzujesz zacisk w widełkach by się amorek z widełek wysunął
odkręcasz dolną śrubę widełek by opadły na półoś
amorek wisi na 3 śrubach pod maską (odkręcasz je i wyciągasz cały amor ze sprężyną)
wymiana sprężyny i składasz w odwrotnej kolejności
sam bez niczyjej pomocy (przód i tył) robiłem około 2-2.5 godziny
jak coś to pisz podpowiem
Kładziesz oparcie
zdejmujesz maskownicę jest na spinki
odkręcasz dolne mocowanie amorka i naciskasz za tarczę do dołu by wyskoczył z mocowania (przydatna może być rura by zrobić dźwignię)
grzechotka z nasadką załatwia temat górnego mocowania, trzeba włożyć pod półkę i odkręcić nakrętki
by wyjąć cały amor z tyłu najlepiej odkręcić tylny stabilizator (nie na łącznikach tylko od podwozia) jak się opuści to nic nie blokuje i elegancko wychodzi do tyłu
składanie
zmieniasz springi
uzbrojony amor wkładasz od tyłu i przykręcasz górne mocowanie
rurą naciągasz tylny zawias do dołu i wkładasz dolne mocowanie amora w uchwyt (może nie wchodzić więc podstawiając coś pod tylny zawias powoli opuszczasz na lewarku i wskoczy na swoje miejsce.
dokręcasz mocowanie, przykręcasz stabilizator i po temacie
co do przodu to
odkręcasz od amorka przewody hamulca
odkręcasz śrubę mocującą amorek w widełkach i ją wyciągasz
naciskając na tarczę luzujesz zacisk w widełkach by się amorek z widełek wysunął
odkręcasz dolną śrubę widełek by opadły na półoś
amorek wisi na 3 śrubach pod maską (odkręcasz je i wyciągasz cały amor ze sprężyną)
wymiana sprężyny i składasz w odwrotnej kolejności
sam bez niczyjej pomocy (przód i tył) robiłem około 2-2.5 godziny
jak coś to pisz podpowiem
Re: Zawieszenie i jego wymiana
odpowiednia gleba była by na tych sprężynkach -50/50mm
http://www.goodiegarage.com/lowering-sp ... -6cyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.goodiegarage.com/lowering-sp ... -6cyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HR
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Zawieszenie i jego wymiana
kiedyś, jak zamawiałem swoje springi, FK też miało podobny setup w ofercie ( -55/60 ), ale zdecydowałem się na ten mniej rygorystyczny i teraz żałuję. ale to i tak w porównaniu z jakimś gwintem tylko i wyłącznie efekt wizualny.figo pisze:odpowiednia gleba była by na tych sprężynkach -50/50mm
http://www.goodiegarage.com/lowering-sp ... -6cyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- Trojan
- Loża szyderców
- Posty: 2407
- Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
- Auto: S3
- silnik: 1.8T APY
- Lokalizacja: Wawa
Re: Zawieszenie i jego wymiana
Takie sprężyny wymagają już zdecydowanie krótszych amorków ,także koszta całej operacji znacznie większe.
Re: Zawieszenie i jego wymiana
Właśnie znajomy przerabiał amory, skrócony skok, utwardzanie itp. Koszt 150pln za amorek. Jeździ już chyba z dwa lata i jest ok. Koleś który to robi buduje na co dzień samochody do rajdów itd.Trojan pisze:Takie sprężyny wymagają już zdecydowanie krótszych amorków ,także koszta całej operacji znacznie większe.
Chociaż i tak zastanawiam się nad gwintem, bo nie ma to jak regulacja
HR