Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Zawieszenie i jego wymiana

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Pila
Posty: 1
Rejestracja: 25 wrz 2011 14:00
Auto: 98 CG4
silnik: F20B5

Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: Pila »

Zakupiłem spręzynki H&R i planuje je wrzucić problem w tym ,że z tył sprawe komplikuje połka bo odziwo nie da się dojść od strony bagażnika. Przod to nieszczesne wahacze gorne i brak miejsca na zainstalowanie ściskaczy... Czy ktos z was ma na to jakis dobry sposób ?
Awatar użytkownika
adamus
Posty: 101
Rejestracja: 11 maja 2010 23:29
Auto: 98-02
silnik: CG4

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: adamus »

co do przodu to wymiana jednej strony trwa 20 min ;). 5 śrub z góry i 1 z dołu, troszkę sprytu i wszystko :), pózniej tylko ściągacze do sprężyn i OK.A co do tyłu to gdzieś jest opisane na wcześniejszych postach :)
Awatar użytkownika
ejec
Posty: 574
Rejestracja: 10 paź 2010 14:54
Auto: Accord 99
silnik: f20b5
Lokalizacja: RSL

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: ejec »

A co ty kombinujesz ?:> gdzie ty chcesz te ściskacze montować jak musisz amor wyciągnąć cały. Z tyłu demontujesz cześć boczków żeby się dostać.
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: Trojan »

ejec żadnych boczków się nie demontuje z tyłu.Ściąga się tylko plastikową 'maskownicę' ukrytą na wysokości półki za tylnymi siedzeniami.
Awatar użytkownika
Prywo
Loża szyderców
Posty: 1571
Rejestracja: 06 wrz 2010 20:38
Auto: O3FL
silnik: 1.4
Lokalizacja: Warszawa WK / Raszyn WPR

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: Prywo »

dokładnie tak jak napisał Trojan.
Kładziesz oparcie
zdejmujesz maskownicę jest na spinki
odkręcasz dolne mocowanie amorka i naciskasz za tarczę do dołu by wyskoczył z mocowania (przydatna może być rura by zrobić dźwignię)
grzechotka z nasadką załatwia temat górnego mocowania, trzeba włożyć pod półkę i odkręcić nakrętki
by wyjąć cały amor z tyłu najlepiej odkręcić tylny stabilizator (nie na łącznikach tylko od podwozia) jak się opuści to nic nie blokuje i elegancko wychodzi do tyłu
składanie
zmieniasz springi
uzbrojony amor wkładasz od tyłu i przykręcasz górne mocowanie
rurą naciągasz tylny zawias do dołu i wkładasz dolne mocowanie amora w uchwyt (może nie wchodzić więc podstawiając coś pod tylny zawias powoli opuszczasz na lewarku i wskoczy na swoje miejsce.
dokręcasz mocowanie, przykręcasz stabilizator i po temacie

co do przodu to
odkręcasz od amorka przewody hamulca
odkręcasz śrubę mocującą amorek w widełkach i ją wyciągasz
naciskając na tarczę luzujesz zacisk w widełkach by się amorek z widełek wysunął
odkręcasz dolną śrubę widełek by opadły na półoś
amorek wisi na 3 śrubach pod maską (odkręcasz je i wyciągasz cały amor ze sprężyną)
wymiana sprężyny i składasz w odwrotnej kolejności

sam bez niczyjej pomocy (przód i tył) robiłem około 2-2.5 godziny

jak coś to pisz podpowiem
pozdrawiam
http://www.ukpkp.pl" onclick="window.open(this.href);return false;

Obrazek
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: figo »

odpowiednia gleba była by na tych sprężynkach :D -50/50mm

http://www.goodiegarage.com/lowering-sp ... -6cyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
HR
Awatar użytkownika
krisss111
Posty: 1700
Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
Auto: CG4 2001r
silnik: f20B7
Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
Kontakt:

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: krisss111 »

figo pisze:odpowiednia gleba była by na tych sprężynkach :D -50/50mm

http://www.goodiegarage.com/lowering-sp ... -6cyl.html" onclick="window.open(this.href);return false;
kiedyś, jak zamawiałem swoje springi, FK też miało podobny setup w ofercie ( -55/60 ), ale zdecydowałem się na ten mniej rygorystyczny i teraz żałuję. ale to i tak w porównaniu z jakimś gwintem tylko i wyłącznie efekt wizualny.
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: Trojan »

Takie sprężyny wymagają już zdecydowanie krótszych amorków ,także koszta całej operacji znacznie większe. :|
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: figo »

Trojan pisze:Takie sprężyny wymagają już zdecydowanie krótszych amorków ,także koszta całej operacji znacznie większe. :|
Właśnie znajomy przerabiał amory, skrócony skok, utwardzanie itp. Koszt 150pln za amorek. Jeździ już chyba z dwa lata i jest ok. Koleś który to robi buduje na co dzień samochody do rajdów itd. :D

Chociaż i tak zastanawiam się nad gwintem, bo nie ma to jak regulacja :D
HR
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: Zawieszenie i jego wymiana

Post autor: Trojan »

Byle jaki amor można tak przerobić :?:
ODPOWIEDZ