lekki smrodzik podczas wysokich obrotów, nierówna moc
: 12 lut 2022 00:04
witam - CG4 2002 rok, automat 3.0
czasami podczas przyśpieszania (powyżej 3k obrotów) jest nieprzyjemny zapach z wywietrzników. Nie jestem w stanie określić co to jest, ani olej, ani spaliny. Olej nowe, filtry nowe, cewki nowe.
Czy jest szansa, że filtr kabinowy? Wymieniałem go jakoś rok temu, ponad 12kkm
Druga sprawa. Auto czasami czuć, że "się dusi" podczas przyśpieszania poniżej ~3000 obrotów, a czasami leci jak szalony od 1000obrotów. W dodatku pali więcej niż powinno (poniżej 15l nie zejdę) Teoretycznie poprzedni właściciel mówił, że rozrząd był wymieniony jakieś 3 lata temu (40kkm)
Zauważyłem też, że jak manualnie zmieniam biegi to auto żwawiej jeździ niż na automacie na podobnych obrotach.
Olej w skrzyni wymieniany 3 razy statycznie, dodany dodatek dwukrotnie w przeciągu 10kkm. Po 3 wymianie i 2000km jest czyściutki.
Zastanawiam się też nad panewkami..
Skrzynia nie pierwszej młodości i raz na czas szarpnie, ale nie wiem czy to ma związek z przyśpieszaniu na tym samym biegu.
Od czego zacząć diagnostykę? Od razu mówie, nie mam zbytnio możliwości rozebrania auta własnoręcznie, raczej oddam go do serwisu.
Jakby w Krakowie miał ktoś do polecenia to chętnie skorzystam
czasami podczas przyśpieszania (powyżej 3k obrotów) jest nieprzyjemny zapach z wywietrzników. Nie jestem w stanie określić co to jest, ani olej, ani spaliny. Olej nowe, filtry nowe, cewki nowe.
Czy jest szansa, że filtr kabinowy? Wymieniałem go jakoś rok temu, ponad 12kkm
Druga sprawa. Auto czasami czuć, że "się dusi" podczas przyśpieszania poniżej ~3000 obrotów, a czasami leci jak szalony od 1000obrotów. W dodatku pali więcej niż powinno (poniżej 15l nie zejdę) Teoretycznie poprzedni właściciel mówił, że rozrząd był wymieniony jakieś 3 lata temu (40kkm)
Zauważyłem też, że jak manualnie zmieniam biegi to auto żwawiej jeździ niż na automacie na podobnych obrotach.
Olej w skrzyni wymieniany 3 razy statycznie, dodany dodatek dwukrotnie w przeciągu 10kkm. Po 3 wymianie i 2000km jest czyściutki.
Zastanawiam się też nad panewkami..
Skrzynia nie pierwszej młodości i raz na czas szarpnie, ale nie wiem czy to ma związek z przyśpieszaniu na tym samym biegu.
Od czego zacząć diagnostykę? Od razu mówie, nie mam zbytnio możliwości rozebrania auta własnoręcznie, raczej oddam go do serwisu.
Jakby w Krakowie miał ktoś do polecenia to chętnie skorzystam