Co? Jak to tylko UP and DOWN? Przecież sworzeń musi się kręcić razem ze zwrotnicą inaczej koło by nie skręcało.addamah pisze: -sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.
Górny, przedni wahacz
Re: Wahacz górny
Honda Accord CG3 2.3 VTEC USDM
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2140
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: Wahacz górny
Kręci się wokół własnej osi, ale porusza się tylko dwukierunkowo, w przeciwieństwie do sworznia zwrotnicy, który też kręci się wokół własnej osi, ale może też poruszać się w każdym kierunku.lawina pisze:Co? Jak to tylko UP and DOWN? Przecież sworzeń musi się kręcić razem ze zwrotnicą inaczej koło by nie skręcało.addamah pisze: -sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
- krisss111
- Posty: 1700
- Rejestracja: 07 maja 2011 11:59
- Auto: CG4 2001r
- silnik: f20B7
- Lokalizacja: Mińsk Mazowiecki/Szczytno
- Kontakt:
Re: Wahacz górny
Co Ty pitolisz?addamah pisze:Temat jest bardo prosty>
musisz wyciągnąć ąmortyzator,-wcześniej zdemontować zacisk z jarzmem i zdjąć tarczę hamulcową ,będzie przeszkadzał też łącznik stabilizatora.odkręcasz końcówkę drążka kiero.., i wybijasz zwrotnicę z górnego sworznia schodzi raczej lekko
-teraz wahacz śruby z prawej i lewej chyba klucz15? i już go masz wręku
-sworzeń na prasę razem z wahadłem i go wyciskasz -pamiętać przy nowym że jest kierunkowy na wahaczu jest kropka i na sworzniu też(kropka do kropki) on pracuje tylko AP end DOWN inaczej niż dolny w każdą stronę.
-warto zmienić tuleje wahacza jeśli są zmęczone FEBEST ( prasa konieczna iduuużo cierpliwości ) i pamiętać jak była wprasowana stara tuleje nową tak samo ustawić .
-wszystko składasz i smigasz.
-tuleje i sworznie dostaniesz w HAPRTsie.
poza tym co wymienię wszystkie pozostałe czynności są opisane prawidłowo
żeby wyjąć amortyzator, demontaż zacisku jak i tarczy nie jest potrzebny. odkręcasz górne mocowanie i dolne w widełkach, a od hamulcy to tylko mocowanie przewodu bo chyba jest właśnie na amortyzatorze i tyle. tarczy się nie zdejmuje !!!!!!!
nieduże naprawy / wymiana hebli, zawieszenie itp
- Krzysiek15255
- Posty: 1003
- Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
- Auto: Accord CG4 1998
- silnik: F20B7
- Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)
Re: Górny, przedni wahacz
Odkręcić górne mocowanie amora, odkręcić i zbić widełki, odkręcić mocowanie przewodu hamulcowego i powinno zejść. Podnieść najlepiej cały przód żeby stab nie ciągnął Nam zwrotnicy do góry.
Re: Górny, przedni wahacz
Kolega który ma sklep zaproponował mi wahacz Delphi za 160zł. Co o tym sądzicie?
- Lebow
- Posty: 583
- Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
- Auto: QP VI 1999
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Września--Włodek--43lata
Re: Górny, przedni wahacz
Tuleje sa żywotniejsze niż sworzeń.
Jeśli stwierdzili luz tylko na sworzniu to zamawiaj w Haparts sworzeń 555 i go wymień.
Jeśli tuleje też maja luz to gdzieś był temat o tulejach Febesta.
Sugeruję jednak oryginalną sztywną używkę.
Jeśli stwierdzili luz tylko na sworzniu to zamawiaj w Haparts sworzeń 555 i go wymień.
Jeśli tuleje też maja luz to gdzieś był temat o tulejach Febesta.
Sugeruję jednak oryginalną sztywną używkę.
- wysio
- Posty: 786
- Rejestracja: 29 lis 2014 09:22
- Auto: Accord Coupe 99
- silnik: V6 3l
- Lokalizacja: Otwock
Re: Górny, przedni wahacz
Ten wahacz Delphi długo nie pożyje - chyba że na niemieckich autostradach.
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Wysłane z mojego Redmi Note 4 przy użyciu Tapatalka
Re: Górny, przedni wahacz
Jak już ściągnę cały wahacz to bym wolał komplet zrobić wraz z tulejami. Tuleje tez odpowiednio trzeba wprasować? Chodzi mi czy tez są kropki jakieś tak jak przy sworzniu? Niestety auto użytkuje po Polskich dziurawych drogach na 18" felgach
- Robertos
- Posty: 169
- Rejestracja: 24 mar 2010 11:35
- Auto: Coupe F20B7
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Białystok
Re: Górny, przedni wahacz
Kolego ja już to przerabiałem... Tu masz temat:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... ilit=meyle" onclick="window.open(this.href);return false;
i tu:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=3926" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie kupuj wahaczy firmy MEYLE, nie pasują.
Nie wiem jak jest z innymi zamiennikami całych wahaczy, ale ja to nabiłem na stare oryginalne wahacze sworznie firmy CTR ( CBHO-29/28 )
I jest dobrze.
Tu masz konkretny film jak to zrobić szybko i prawidłowo.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sworzeń jak nie chcesz wbijać młotem,to możesz gdzieś go oprzeć i wcisnąć lewarkiem.
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f= ... ilit=meyle" onclick="window.open(this.href);return false;
i tu:
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=2&t=3926" onclick="window.open(this.href);return false;
Nie kupuj wahaczy firmy MEYLE, nie pasują.
Nie wiem jak jest z innymi zamiennikami całych wahaczy, ale ja to nabiłem na stare oryginalne wahacze sworznie firmy CTR ( CBHO-29/28 )
I jest dobrze.
Tu masz konkretny film jak to zrobić szybko i prawidłowo.
" onclick="window.open(this.href);return false;
Sworzeń jak nie chcesz wbijać młotem,to możesz gdzieś go oprzeć i wcisnąć lewarkiem.