Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Check- Diagnostyka błędów

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: MuzykGrzes »

Przyczyn sondy może być wiele....
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: farmi »

Witam,
Po dłuższym postoju (kilka tyg.) po przekręceniu stacyjki pojawia mi się 'check engine'. Świeci raz, przez około 2-3 sekundy i gaśnie. Poza tym wszystko wydaje się być ok. Co to jest za błąd? Silnik f20b5.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: MuzykGrzes »

Wygląda na błąd 10 - IAT - czujnik temperatury powietrza dolotowego.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: farmi »

Witam,
Też mi się tak wydaje. Co powinienem zrobić? Skasować ten błąd? Jak? Gdzie fizycznie jest ten czujnik?
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: MuzykGrzes »

Numer 12
Obrazek
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
farmi
Posty: 274
Rejestracja: 18 mar 2015 06:05
Auto: CG4 01 AT
silnik: F20B7
Lokalizacja: Polska

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: farmi »

Witam,
Odlączyłem kabelek od czujnika - pali się ciągle check engine. Podłączam kabelek świeci sie tylko 3 sekundy, po załączeniu stacyjki. Odkręciłem czujnik. Było na nim sporo nagaru. Wyczyściłem, podpiąłem - bez zmian. Co powinieniem z tym zrobić? Dodam że auto chodzi idealnie - obroty równiutko. Nie wiem co z tym zrobić, a montuję dziś gaz. Wystarczy skasować ten błąd? Jak?
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: fotografiks »

farmi pisze:Witam,
Jak?
Jeśli chodzi o kasowanie to, żeby nie wyklepać miejsca gdzie siedzi bezpiecznik to odłącz klemę z aku na 10 min.
Później odpal - zostaw na wolnych niech pochodzi do włączenia wentylatora i wsio.

Cieszyć się jazdą :)
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: Lebow »

W tym czujniku zmienia sie oporność wraz ze zmiana temp. powietrza.
Taki wykres znalazlem czyli przy obecnej temp oporność czujnika powinna wynosić około 2 do3 kOhm.
Obrazek

Oporności czujników mierzymy zawsze na odpiętych wtyczkach, raz że łatwiej :D a dwa że podłączona instalacja przekłamie pomiar samego czujnika.
Awatar użytkownika
Chmura
Posty: 194
Rejestracja: 17 lis 2013 19:37
Auto: CG1
silnik: J30A1
Lokalizacja: Myszków

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: Chmura »

Panowie potrzebna pomoc. Wywaliło błędy 4 i 8. Objawem jest cięższe odpalanie na zimnym, a obecnie zaczął gasnąc. Ktoś ma jakieś pomysły jak poprawić to
on board->> ED4/D16Z6 ED3/D15B2mpfi CG1/J30A1 CM8/J30A4
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2000
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Check- Diagnostyka błędów

Post autor: MuzykGrzes »

Pierwszy błąd to CKP - czujnik pozycji wału korbowego - 4
drugi to - czujnik położenia górnej martwej pozycji pierwszego tłoka (GMP)
Nie bardzo pamiętam ,ale chyba oba są koło koła pasowego a raczej za nim. Możliwe że dostało się coś typu błoto albo piasek i fałszuje wskazania.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
ODPOWIEDZ