Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
TSC + D4 + CHECK
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
TSC + D4 + CHECK
Wczoraj przy skręcie w lewo z podporządkowanej i szybkim wyjeżdzie (aby umknąć przed jadącymi z prawej i lewej) zapaliły mi się jednocześnie trzy kontrolki, TSC czyli kontroli trakcji, D4 od ASB zaczęła migać i check silnika ! Prawe przednie koło, skręcone, trafiło wtedy na dużą kałużę. Po ponownym odpaleniu silnika została tylko kontrolka check. No i mały problem - czy coś się dzieje, czy to jednorazowy przypadek. Albo odłączyć akumulator i zresetować kompa, bo w sumie auto jeździ normalnie, nic się nie dzieje, albo wyjaśnić sprawę i wiedzieć co się stało.
Więc podjechałem dzisiaj na Parowcową na podłączenie pod złącze OBD II i odczytanie usterki. Na szczęście był to jednorazowy wybryk, nie wystąpił więcej. Koszt odczytania i skasowania błędu z pamięci komputera - 50 PLN.
A usterka to "błąd w przeniesieniu mocy silnika - zła zmiana biegu" !
Więc podjechałem dzisiaj na Parowcową na podłączenie pod złącze OBD II i odczytanie usterki. Na szczęście był to jednorazowy wybryk, nie wystąpił więcej. Koszt odczytania i skasowania błędu z pamięci komputera - 50 PLN.
A usterka to "błąd w przeniesieniu mocy silnika - zła zmiana biegu" !
raz honda - zawsze honda
- stars
- Administrator
- Posty: 365
- Rejestracja: 10 kwie 2009 09:02
- Auto: Accord 98-02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: 3miasto
Re: TSC + D4 + CHECK
Ty masz automat, z tego by wynikało ze jak depnąłeś to sterownik zgłupiał. Czasem jest tak, ze bieg wolno się zmienia i jak na chwile odpuścisz sterownik chce wrzucić wyższy bieg i jeśli w tym momencie depniesz, to chce zrobić redukcję i czasem głupieje.
Myślę, że kałuża nie miała na to wpływu, ale ciekawe.
Myślę, że kałuża nie miała na to wpływu, ale ciekawe.
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSC + D4 + CHECK
Na to właśnie wygląda, że zgłupiał w tym momencie. Może koło w kałuży dostało uślizgu, zadziałała kontrola trakcji i jednocześnie zmiana biegu przy sporej prędkości obrotowej.
raz honda - zawsze honda
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSC + D4 + CHECK
Dzisiaj rano po dwóch latach powtórzyło się... trzy kontrolki zapalone w czasie jazdy, po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu została tylko check. Jutro odczytam błąd.
raz honda - zawsze honda
Re: TSC + D4 + CHECK
oby nic powaznego z AT
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSC + D4 + CHECK
Dwa tygodnie temu byłem w hondcar na odczytaniu tego błędu i wyszło "zacięcie elektrozaworu przy zmienie biegu"... spec Piotr stwierdził, że albo jakiś paproch zagnieżdził się w elektrozaworze, albo brak kontaktu na wtyczce tego zaworu. Obserwować, ewentualnie wymienić olej. No i dzisiaj z rana to samo jutro jadę do autojozefow na komputerową diagnostykę skrzyni.
raz honda - zawsze honda
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
Re: TSC + D4 + CHECK
No i byłem w "autojozefow" na diagnostyce, która tu w ramach promocji firmy jest bezpłatna. ASB pracuje poprawnie, żadnych też uwag do pracy silnika, a błąd co wyskoczył, to: "za małe chwilowe napięcie na elektrozaworze nr... (któryś tam).
Zalecenia:
- sprawdzić połączenia z masą, ewentualnie
- wymienić akumulator (ten ma wprawdzie 5 lat, ale pali na dotyk), ewentualnie
- sprawdzić szczotki w alternatorze bo ładowanie jest na poziomie 13,7 - 13,8 V, a powinno być powyżej 14,0 V.
Zalecenia:
- sprawdzić połączenia z masą, ewentualnie
- wymienić akumulator (ten ma wprawdzie 5 lat, ale pali na dotyk), ewentualnie
- sprawdzić szczotki w alternatorze bo ładowanie jest na poziomie 13,7 - 13,8 V, a powinno być powyżej 14,0 V.
raz honda - zawsze honda