Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

TSC + D4 + CHECK

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

TSC + D4 + CHECK

Post autor: misio40 »

Wczoraj przy skręcie w lewo z podporządkowanej i szybkim wyjeżdzie (aby umknąć przed jadącymi z prawej i lewej) zapaliły mi się jednocześnie trzy kontrolki, TSC czyli kontroli trakcji, D4 od ASB zaczęła migać i check silnika :o ! Prawe przednie koło, skręcone, trafiło wtedy na dużą kałużę. Po ponownym odpaleniu silnika została tylko kontrolka check. No i mały problem - czy coś się dzieje, czy to jednorazowy przypadek. Albo odłączyć akumulator i zresetować kompa, bo w sumie auto jeździ normalnie, nic się nie dzieje, albo wyjaśnić sprawę i wiedzieć co się stało.
Więc podjechałem dzisiaj na Parowcową na podłączenie pod złącze OBD II i odczytanie usterki. Na szczęście był to jednorazowy wybryk, nie wystąpił więcej. Koszt odczytania i skasowania błędu z pamięci komputera - 50 PLN.
A usterka to "błąd w przeniesieniu mocy silnika - zła zmiana biegu" !
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
stars
Administrator
Posty: 365
Rejestracja: 10 kwie 2009 09:02
Auto: Accord 98-02
silnik: J30A1
Lokalizacja: 3miasto

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: stars »

Ty masz automat, z tego by wynikało ze jak depnąłeś to sterownik zgłupiał. Czasem jest tak, ze bieg wolno się zmienia i jak na chwile odpuścisz sterownik chce wrzucić wyższy bieg i jeśli w tym momencie depniesz, to chce zrobić redukcję i czasem głupieje.

Myślę, że kałuża nie miała na to wpływu, ale ciekawe.
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: misio40 »

Na to właśnie wygląda, że zgłupiał w tym momencie. Może koło w kałuży dostało uślizgu, zadziałała kontrola trakcji i jednocześnie zmiana biegu przy sporej prędkości obrotowej.
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: misio40 »

Dzisiaj rano po dwóch latach powtórzyło się... trzy kontrolki zapalone w czasie jazdy, po wyłączeniu silnika i ponownym zapaleniu została tylko check. Jutro odczytam błąd.
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
matysziom
Posty: 1156
Rejestracja: 15 sie 2011 21:32
Auto: Accord CG4
silnik: F20B7

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: matysziom »

oby nic powaznego z AT
Awatar użytkownika
loot
Posty: 707
Rejestracja: 05 kwie 2012 12:28
Auto: CG2
silnik: 3.0 V6

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: loot »

eee będzie to samo... raz na dwa lata można przeboleć ;)
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: misio40 »

Dwa tygodnie temu byłem w hondcar na odczytaniu tego błędu i wyszło "zacięcie elektrozaworu przy zmienie biegu"... spec Piotr stwierdził, że albo jakiś paproch zagnieżdził się w elektrozaworze, albo brak kontaktu na wtyczce tego zaworu. Obserwować, ewentualnie wymienić olej. No i dzisiaj z rana to samo :o jutro jadę do autojozefow na komputerową diagnostykę skrzyni.
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
misio40
Posty: 886
Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
Auto: Accord 2002 r.
silnik: V6 3.0 vtec
Lokalizacja: Warszawa

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: misio40 »

No i byłem w "autojozefow" na diagnostyce, która tu w ramach promocji firmy jest bezpłatna. ASB pracuje poprawnie, żadnych też uwag do pracy silnika, a błąd co wyskoczył, to: "za małe chwilowe napięcie na elektrozaworze nr... (któryś tam).
Zalecenia:
- sprawdzić połączenia z masą, ewentualnie
- wymienić akumulator (ten ma wprawdzie 5 lat, ale pali na dotyk), ewentualnie
- sprawdzić szczotki w alternatorze bo ładowanie jest na poziomie 13,7 - 13,8 V, a powinno być powyżej 14,0 V.
raz honda - zawsze honda
Awatar użytkownika
Trojan
Loża szyderców
Posty: 2407
Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
Auto: S3
silnik: 1.8T APY
Lokalizacja: Wawa

Re: TSC + D4 + CHECK

Post autor: Trojan »

No i dobrze ,że tylko pierdoły do sprawdzenia.
ODPOWIEDZ