Drodzy forumowicze.
Coś się zaczyna, coś się kończy.
A powoli kończy się moja przygoda z forum w roli admina.
Co z samym forum, jeszcze nie wiemy.
Na pewno będzie działało do 11 maja 2025, kiedy to kończy się okres abonamentowy za serwer.
Później wszystko będzie zależało od tego, czy znajdzie się ktoś, kto podejmie się odpowiedzialności za jego prowadzenie i utrzymanie.
Szkoda byłoby, aby wiedza zgromadzona przez tyle lat na forum, przez tylu użytkowników US Accordów, odeszła w niebyt.
Może wśród Was znajdzie się chętny na poniesienie dalej tego "kaganka" wiedzy o naszych ulubionych samochodach.
Pozostawiam pod rozwagę, zostało jeszcze trochę czasu na decyzję.
Pozdrawiam, QuicksilveR.

2007 Honda Accord 2.4 CM5 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Pokaż nam swojego USDM Accorda 7gen!
Awatar użytkownika
figo
Posty: 1766
Rejestracja: 18 cze 2010 09:55
Auto: CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Rdm

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: figo »

maxel pisze:
Bartoch pisze: Jakiś czas temu odkryłem pewną rzecz, a teraz znów się na to natknąłem. W VI genie tego nie było, a tutaj każdy demontowalny element nadwozia ma naklejkę z nr VIN. Naklejki są na wszystkich drzwiach, masce i klapie bagażnika oraz zderzakach, a teraz odkryłem, że na przednich nadkolach również.
W CG5 też mam, też byłem zdziwiony tym :)

Amerykańce mają wybity, naklejony nr VIN na elementach karoserii. Takie mają przepisy itp. CG4 CG2 to auta robione na rynek europejski i tego nie mają.
HR
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

KOko Czekałem, aż do urlopu, żeby to wszystko zrobić. Poza tym mam drugie auto na w razie co.
figo O widzisz, człowiek uczy się całe życie.

"Jutro" (wtedy miały wpaść nowe foty) trochę się przeciągnęło. Ale byłem na wakacjach w Beskidach i na Słowacji. 1100km przejechane w bardzo przyjemnych warunkach. Wygłuszenie poprawiło komfort w czasie jazdy, a i muzyka brzmi przyjemniej. Średnie spalanie LPG wyniosło 10,5l/100km. Zważając, że 1/3 trasy prowadziła przez góry uważam ten wynik za bardzo dobry.

A wracając do tematu wrzucam fotki odświeżonych reflektorów i podrasowanych tylnych lamp.
reflektor.jpg
lampa tył.jpg
z tyłu.jpg
Przed wakacyjnym wyjazdem pojechałem zrobić serwis klimy. Po nabiciu do pełna okazało się, że ciśnienia są za wysokie, a winny temu okazał się niesprawny jeden z wentylatorów. Napięcie na wtyczce wskazywało 12V, więc podejrzenie padło na uszkodzony wentylator. Odciągnęli trochę gazu i tak pojechałem w podróż.
Dzisiaj wyjąłem ten wentylator rozebrałem na części, posprawdzałem wszystko, pomierzyłem miernikiem. Jedyne co zwróciło moją uwagę to, że przerwy na komutatorze były całe zaklejone pyłem ze szczotek. Wyczyściłem cały silnik, złożyłem w całość i podłączyłem pod wtyczkę, ale nie działał. Byłem pewien, że będzie działał. Dla pewności jeszcze raz sprawdziłem wtyczkę i znów 12V. Podłączyłem żarówkę 21W i ... nie świeci. Pod małym obciążeniem napięcie ginęło. Wszystkiemu winny okazał się przekaźnik. Jego też rozebrałem i wyczyściłem styki. Zaczął działać. Zrobiło się późno więc wentylatory założę jutro.
wentylatory.jpg
No i na wszelki wypadek muszę kupić nowy przekaźnik.
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: JulekCG4 »

"Fachowa rynka" że tak zacytuje klasyka :D
Awatar użytkownika
hemicuda
Posty: 212
Rejestracja: 29 maja 2015 23:35
Auto: Accord Coupe 2006
silnik: j30a4 + mt
Lokalizacja: SL

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: hemicuda »

Z tymi naklejkami vin na zderzakach itd tez byłęm z dziwiony i myslałem ze to fake :D
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

Niedawno była ładna okrągła liczba na liczniku, ale przegapiłem.
stan.jpg
Naszedł mnie pomysł, aby zaadaptować lusterka z kierunkowskazami z accorda EU, takie jak w wersji Hybrid.
Jak się na to zapatrujecie?
lusterka EU.jpg
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Krzysiek15255 »

Zawsze coś innego. :D
Awatar użytkownika
fotografiks
Posty: 1023
Rejestracja: 28 maja 2013 11:20
Auto: Accord Coupe 99 CG3
silnik: 2.3
Lokalizacja: SBE / SB

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: fotografiks »

Ten srebrny trójkąt się odcina i wyglada jak coś dolepionego od innego auta...

Może kwestia różnicy odcienia... machnij w taki sam kolor, a ten trójkąt jak w ori czyli czarny?
Może lepiej siądzie i nie będzie gryzło
Wysłano z Elektrim RWT CB-740

The perfect curves: 90-60-90:
90 km/h, 60 pulse, 90° drift angle
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

fotografiks To nie moje auto, zdjęcie jest poglądowe. Ja dopiero przymierzam się do takiego moda.
Trójkąt w wersji EU jest zazwyczaj czarny, tak jak u mnie w serii.

Kupiłem lusterka od accorda EU, ale niestety okazało się, że śruby mocujące są w innych miejscach. Czarno widzę adaptację tych lusterek do mojego accorda. Sprawa jest o tyle trudna, że budowa tych lusterek jest całkowicie inna. Chciałem zostawić moje trójkąty i przełożyć lusterka, ale tak też się nie da :/ Poszperam jeszcze w internecie, może znajdę jakieś rozwiązanie jak to zrobić.

Jakiś czas temu zaczął świecić Check Engine. Chińskie android radio i ELM spisały się dzielnie. Z łatwością zdiagnozowałem błąd drugiej sondy lambda. Program którego używam ma tez opcje 'live data' i mogłem podglądać jak ta sonda pracuje. Okazało się, że gdy silnik i sonda są zimne to pracuje OK, a jak się rozgrzeje to się zawiesza. Najczęściej na wartości 0V, ale zdarzało się też na wartościach powyżej 1V. Zapisywało mi dwa błędy: low voltage oraz high voltge.
0V.jpg
Nie miałem akurat wolnych 400zł na nową sondę, więc postanowiłem zakupić używkę. Udało mi się znaleźć sondę od amerykańskiej wersji za 80zł. Na oko wygląda na niezbyt zmęczoną, a na pewno dużo lepiej niż moja.
sondy.jpg
sondy.jpg (121.5 KiB) Przejrzano 5178 razy
Godzinka na kanale i sondy zostały zamienione. Błąd skasowałem i ruszyłem w drogę przetestować nowy nabytek. Live data na ekranie i bacznie obserwowałem co się dzieje. A dzieje się dobrze.
nowa.jpg
Od wymiany sondy, pomarańczowy silniczek już mnie nie irytuje.
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: JulekCG4 »

O ciekawe, też mam Adroida w Acco i powiedz jakiego ELM masz żeby takie fajne rzeczy móc sprawdzać :D
Awatar użytkownika
Bartoch
Posty: 468
Rejestracja: 24 lis 2014 20:38
Auto: Accord CM5
silnik: K24A8

Re: Honda Accord 2.4 LX+ - poliftowy sedan Bartocha

Post autor: Bartoch »

JulekCG4 Taniego z allegro.
https://allegro.pl/oferta/interfejs-blu ... 7920072010" onclick="window.open(this.href);return false;
ODPOWIEDZ