pw poszło
Co do przełożeń to w sumie różnicy nie zauważyłem ale jak ktoś mi poda prędkości/obroty na 195/65/15 to sprawdze z ciekawości.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
CG4 swap z manuala na automat.
Re: CG4 swap z manuala na automat.
Stronę wcześniej masz ![Pan Zielony :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
![Pan Zielony :mrgreen:](./images/smilies/icon_mrgreen.gif)
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: CG4 swap z manuala na automat.
A jak obroty mają sie do spalania? Czy przy dlugiej jeździe autostradowej autmat okazuje się ekonomiczniejszy?
CG4
RC 46
RC 46
Re: CG4 swap z manuala na automat.
Oczywiście że tak, po coś tych biegów coraz więcej w automacie czy nawet głupie 1.0 ma 6 przełożeń mt, dla obniżenia spalania, ale sprawdza się to tylko w trasie.
W każdym audi miałem krótką skrzynią i jeżdżąc trasy PL\D na banie silnik przy jakiś 180 km\h miał koło 5600 obrotów. Jadąc szybciej zaraz był problem z gotowaniem się silnika i było trzeba odpuszczać do 150 km\h żeby przestygł. Do tego szkoda mi było silnika jechać tyle km na redline no i hałas wyjącego silnika też dokuczał.... Spalanie 15\16 litrów lpg przy 180km\h
(silnik w audi 2.0 i 40 koni mnie niż w qp, do tego lżejsze i skrzynia manualna gdzie ogólnie jest przyjmowane że AT spala więcej,ale jedynie może w mieście jest to prawdą czy przy 3 biegowych skrzyniach) .
W qp maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 14 litrów. I dla porównania z audi, jadąc sobie qp z 3900 czyli koło 180km\h spalanie mam 12\\13 litrów lpg. Silnik nie wyje przy tej prędkości jak w audi i się nie gotuje z racji nie wielkich obrotów. I piszę o jeździe typowej na banie. Bo 3 pasów właściwie bez ograniczeń jadąc do Trójmiasta mam ponad 600 km.
Czy automat w trasie jest ekonomiczniejszy od qp w mt nie wiem, ale porównując do Audi jak wyżej napisałem to tak.... MT w qp ma podobne przełożenia jak w audi miałem. Czyli 3 tyś obrotów i 100km\h. Trzeba by sprawdzić ile qp z mt spali jadąc ciągle 180km\h.
Dlatego na trasy AT jak najbardziej mi pasuję i do tego wygodnie. Bo nie raz się trafi na korek pod Berlinem gdzie dwie godziny się człowiek dosłownie toczy i wajchuje luz i 1.
W każdym audi miałem krótką skrzynią i jeżdżąc trasy PL\D na banie silnik przy jakiś 180 km\h miał koło 5600 obrotów. Jadąc szybciej zaraz był problem z gotowaniem się silnika i było trzeba odpuszczać do 150 km\h żeby przestygł. Do tego szkoda mi było silnika jechać tyle km na redline no i hałas wyjącego silnika też dokuczał.... Spalanie 15\16 litrów lpg przy 180km\h
(silnik w audi 2.0 i 40 koni mnie niż w qp, do tego lżejsze i skrzynia manualna gdzie ogólnie jest przyjmowane że AT spala więcej,ale jedynie może w mieście jest to prawdą czy przy 3 biegowych skrzyniach) .
W qp maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 14 litrów. I dla porównania z audi, jadąc sobie qp z 3900 czyli koło 180km\h spalanie mam 12\\13 litrów lpg. Silnik nie wyje przy tej prędkości jak w audi i się nie gotuje z racji nie wielkich obrotów. I piszę o jeździe typowej na banie. Bo 3 pasów właściwie bez ograniczeń jadąc do Trójmiasta mam ponad 600 km.
Czy automat w trasie jest ekonomiczniejszy od qp w mt nie wiem, ale porównując do Audi jak wyżej napisałem to tak.... MT w qp ma podobne przełożenia jak w audi miałem. Czyli 3 tyś obrotów i 100km\h. Trzeba by sprawdzić ile qp z mt spali jadąc ciągle 180km\h.
Dlatego na trasy AT jak najbardziej mi pasuję i do tego wygodnie. Bo nie raz się trafi na korek pod Berlinem gdzie dwie godziny się człowiek dosłownie toczy i wajchuje luz i 1.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: CG4 swap z manuala na automat.
Jeśli jest rozważane przejście z MT na AT, to osobiście zastanowiłbym się nad skrzynią z wersji EU. Skoro silniki były podobne, to może i skrzynia z EU podejdzie, a pewnie jest ich więcej na rynku. No i ma, jakby co, możliwość ręcznej zmiany biegów ![Uśmiech :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
![Uśmiech :-)](./images/smilies/icon_e_smile.gif)
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Re: CG4 swap z manuala na automat.
Skrzyń jest pełno AT.... choćby od accorda VI eu od silnika F23Z5. Ale żeby sekwencja działa od skrzynki z pralki to już grubsza sprawa w elektronikę,sterownik itd.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-
- Posty: 7
- Rejestracja: 16 lut 2014 20:33
- Auto: Accord CG4
- silnik: F20B5
- Lokalizacja: Trójmiasto
Re: CG4 swap z manuala na automat.
Tak jak pisałem - chciałbym przełożyć następujące graty z innej CG94 lub CG93: silnik, skrzynie, kolektor wydechowy, cały tłumik i inne, niezbędne elementy więc powinno być łatwiej.QuicksilveR pisze:Jeśli jest rozważane przejście z MT na AT, to osobiście zastanowiłbym się nad skrzynią z wersji EU. Skoro silniki były podobne, to może i skrzynia z EU podejdzie, a pewnie jest ich więcej na rynku. No i ma, jakby co, możliwość ręcznej zmiany biegów
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: CG4 swap z manuala na automat.
No, jak taki komplet, to pozostaje tylko znaleźć dobrego dawcęsimex41 pisze:Tak jak pisałem - chciałbym przełożyć następujące graty z innej CG94 lub CG93: silnik, skrzynie, kolektor wydechowy, cały tłumik i inne, niezbędne elementy więc powinno być łatwiej.QuicksilveR pisze:Jeśli jest rozważane przejście z MT na AT, to osobiście zastanowiłbym się nad skrzynią z wersji EU. Skoro silniki były podobne, to może i skrzynia z EU podejdzie, a pewnie jest ich więcej na rynku. No i ma, jakby co, możliwość ręcznej zmiany biegów
![Fajny 8-)](./images/smilies/icon_cool.gif)
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001