Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

CG4 swap z manuala na automat.

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Tecu
Posty: 286
Rejestracja: 26 wrz 2012 08:10
Auto: CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Dresden

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: Tecu »

pw poszło
Co do przełożeń to w sumie różnicy nie zauważyłem ale jak ktoś mi poda prędkości/obroty na 195/65/15 to sprawdze z ciekawości.
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: slepak »

Stronę wcześniej masz :mrgreen:
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
pawels
Posty: 38
Rejestracja: 11 cze 2013 21:31
Auto: CG4
silnik: 2.0 147KM
Lokalizacja: CBR

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: pawels »

A jak obroty mają sie do spalania? Czy przy dlugiej jeździe autostradowej autmat okazuje się ekonomiczniejszy?
CG4
RC 46
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: slepak »

Oczywiście że tak, po coś tych biegów coraz więcej w automacie czy nawet głupie 1.0 ma 6 przełożeń mt, dla obniżenia spalania, ale sprawdza się to tylko w trasie.
W każdym audi miałem krótką skrzynią i jeżdżąc trasy PL\D na banie silnik przy jakiś 180 km\h miał koło 5600 obrotów. Jadąc szybciej zaraz był problem z gotowaniem się silnika i było trzeba odpuszczać do 150 km\h żeby przestygł. Do tego szkoda mi było silnika jechać tyle km na redline no i hałas wyjącego silnika też dokuczał.... Spalanie 15\16 litrów lpg przy 180km\h
(silnik w audi 2.0 i 40 koni mnie niż w qp, do tego lżejsze i skrzynia manualna gdzie ogólnie jest przyjmowane że AT spala więcej,ale jedynie może w mieście jest to prawdą czy przy 3 biegowych skrzyniach) .
W qp maksymalne spalanie jakie udało mi się osiągnąć to 14 litrów. I dla porównania z audi, jadąc sobie qp z 3900 czyli koło 180km\h spalanie mam 12\\13 litrów lpg. Silnik nie wyje przy tej prędkości jak w audi i się nie gotuje z racji nie wielkich obrotów. I piszę o jeździe typowej na banie. Bo 3 pasów właściwie bez ograniczeń jadąc do Trójmiasta mam ponad 600 km.

Czy automat w trasie jest ekonomiczniejszy od qp w mt nie wiem, ale porównując do Audi jak wyżej napisałem to tak.... MT w qp ma podobne przełożenia jak w audi miałem. Czyli 3 tyś obrotów i 100km\h. Trzeba by sprawdzić ile qp z mt spali jadąc ciągle 180km\h.

Dlatego na trasy AT jak najbardziej mi pasuję i do tego wygodnie. Bo nie raz się trafi na korek pod Berlinem gdzie dwie godziny się człowiek dosłownie toczy i wajchuje luz i 1.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: QuicksilveR »

Jeśli jest rozważane przejście z MT na AT, to osobiście zastanowiłbym się nad skrzynią z wersji EU. Skoro silniki były podobne, to może i skrzynia z EU podejdzie, a pewnie jest ich więcej na rynku. No i ma, jakby co, możliwość ręcznej zmiany biegów :-)
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Awatar użytkownika
slepak
Posty: 1636
Rejestracja: 21 lip 2013 21:41
Auto: CL7
silnik: N22A1

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: slepak »

Skrzyń jest pełno AT.... choćby od accorda VI eu od silnika F23Z5. Ale żeby sekwencja działa od skrzynki z pralki to już grubsza sprawa w elektronikę,sterownik itd.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
simex41
Posty: 7
Rejestracja: 16 lut 2014 20:33
Auto: Accord CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Trójmiasto

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: simex41 »

QuicksilveR pisze:Jeśli jest rozważane przejście z MT na AT, to osobiście zastanowiłbym się nad skrzynią z wersji EU. Skoro silniki były podobne, to może i skrzynia z EU podejdzie, a pewnie jest ich więcej na rynku. No i ma, jakby co, możliwość ręcznej zmiany biegów :-)
Tak jak pisałem - chciałbym przełożyć następujące graty z innej CG94 lub CG93: silnik, skrzynie, kolektor wydechowy, cały tłumik i inne, niezbędne elementy więc powinno być łatwiej.
Awatar użytkownika
QuicksilveR
Administrator
Posty: 2104
Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
Auto: Honda Accord Coupe
silnik: 3.0 V6
Lokalizacja: Pruszków WPR

Re: CG4 swap z manuala na automat.

Post autor: QuicksilveR »

simex41 pisze:
QuicksilveR pisze:Jeśli jest rozważane przejście z MT na AT, to osobiście zastanowiłbym się nad skrzynią z wersji EU. Skoro silniki były podobne, to może i skrzynia z EU podejdzie, a pewnie jest ich więcej na rynku. No i ma, jakby co, możliwość ręcznej zmiany biegów :-)
Tak jak pisałem - chciałbym przełożyć następujące graty z innej CG94 lub CG93: silnik, skrzynie, kolektor wydechowy, cały tłumik i inne, niezbędne elementy więc powinno być łatwiej.
No, jak taki komplet, to pozostaje tylko znaleźć dobrego dawcę 8-)
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
ODPOWIEDZ