Zapraszamy na VI Zlot USAccord - 30.05-02.06.2024 - Koszelówka k/Gąbina.

Jak co roku, z koleżanką i kolegami Adminami mamy zaszczyt zaprosić członków naszego Forum na zlot w miejscowości Koszelówka (gmina Łąck).
Zaczynamy w czwartek 30 maja (Boże Ciało) i bawić się będziemy do niedzieli 2 czerwca w ośrodku Zacisze BIS.
Pokoje, czy jak kto woli pole namiotowe zamawiamy każdy samodzielnie.
Jeśli będą chętni, to na okolicznościowe koszulki zamówienie zrobimy w osobnym poście.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Pomoc przy liście poprawek

Mechanika, elektryka, naprawy i inne problemy
Nirnroot
Posty: 16
Rejestracja: 06 kwie 2013 13:57
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0

Pomoc przy liście poprawek

Post autor: Nirnroot »

Witam, minęło sporo czasu od ostatniego sporego serwisu Akordy i w związku z tym miałbym parę pytań odnośnie drobnych problemów, które pojawiły się tu i tam. Jako motoryzacyjno-techniczny analfabeta prosiłbym o pomoc w ocenie obecnej sytuacji :D

1) Czy mógłby mi ktoś polecić dobry serwis na terenie Krakowa? Jeździłem do Morawicy, ale tam mają terminy na 2056 rok i transport bez auta jest tam fatalny.
2) Auto ściąga w prawo. Coraz mocniej. Myślałem, że to opony (nierównomiernie zużyty bieżnik), ale po zmianie na zimowe jest chyba jeszcze gorzej. Wyraźnie czuć to na autostradzie gdzie przy 110-120 km/h muszę jechać na lekkiej kontrze (2-3 stopnie).
3) Od czasu do czasu pojawia się (zwykle na LPG) kontrolka "check engine" którą dwukrotnie rozszyfrowano jako problem z mieszanką (za uboga), ale gazerzy wyregulowali chociaż nic konkretnego nie znaleźli. Czasem kontrolka sama gaśnie przy rozruchu, czasem się zapali. Obroty przy dojeżdżaniu do skrzyżowania (przy wciśniętym sprzęgle podczas redukcji) spadają do 500 obr/min, na parkingu zdarzyło się, że silnik się zdławił i zgasł. Edi polecała przeczyścić przepustnicę co zrobię, ale może już ktoś się z tym zetknął?
4) Spryskiwacz przedniej szyby. Jeden psikacz jest b. trudny w regulacji, a w sumie się nie da regulować i pluje aż do tylnej klapy, drugi wylewa z siebie płyn z zerowym ciśnieniem (wyobraźcie sobie dziecko, któremu leje się po brodzie, jest aż tak fatalnie) - co może być do wymiany? Pompka, drucik, kabelek, cośtam innego?
5) Spryskiwacz reflektorów - wiem że mam spalony bo po wciśnięciu nic nie wyje, więc zgodnie z poradami forumowymi szukam używanego, który przywiozę do serwisu. Tylko że znalazłem parę fotek różnych spryskiwaczy i nie wiem w końcu którego potrzebuję. Na allegro znalazłem takie coś: http://allegro.pl/pompka-spryskiwaczy-r ... 76999.html" onclick="window.open(this.href);return false;
6) Sprzęgło chodzi tak ciężko, że bez myślenia "dociskajsprzęgłodociskajsprzęgłodociskajsprzęgło" np. stojąc na światłach, to pedał sam odchodzi od podłogi na 2-3 cm. Miałem problem z pompką sprzęgła, która się rozszczelniła i mam zamontowaną nową firmy ABE. Miała ponoć wytrzymać 10-15 tysięcy, a daje już 20. Ta "ciężkość" jest do wyregulowania, czy raczej coś dało padaka?
7) Rozrząd. Wg. naklejki pod maską był robiony przy 97k (teraz jest 126k) - trzeba się tym już interesować czy jeszcze nie?
8) Olej. Na razie jest 0W40 Mobila i nie wiem czy jest sens go zmieniać na inny czy może lać dalej, jakaś sugestia? :D

Z góry dziękuję za Wasz czas :)
Awatar użytkownika
scorpion3m
Posty: 133
Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
Auto: VI CG4 98
silnik: F20B5
Lokalizacja: H3M

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: scorpion3m »

1. Nie pomogę,
2. ściąganie, to albo luzy w zawieszeniu lub jakieś koło (hamulec trzyma, nie odpuszcza do końca),
3. LPG (jakie masz podzespoły - reduktor, wtryski, sterownik) tu bym szukał przyczyny, coś już wymaga wymiany, bo nie trzyma parametrów,
4. spryskiwacz można ustawić, trochę cierpliwości, trochę zdolności manualnych (jakiś mały śrubokręt) i powinno lać na szybę ;) przednią,
5. spryskiwacz reflektorów nie musi być spalony, możesz go wyjąć i rozruszać, np. kombinerkami, na jakiś czas pomoże,
6. pompa sprzęgła była odpowietrzana, to bym sprawdził najpierw,
7. rozrząd, jak jesteś pewien co do naklejki, to do 200 tys. można śmigać,
8. oleju nie musisz zmieniać na inny.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: MuzykGrzes »

1) Podobnie.
2) Ściągać może tez od złego ustawienia zbieżności.
3) Najczęściej na LPG czyli na PB również?
4) Spryskiwacze można zmienić ,polecam oryginały z Citroena C3 (mgłowe)
5) Moje też nie działają :P
6) Pompa odpowietrza się sama - no chyba że brakuje już płynu w układzie, sprawdź zbiorniczek koło pompy hamulcowej, jeśli wszystko jest OK to szykuj się do wymiany sprzęgła bo takie objawy to książkowe objawy wyrobionego docisku.
7) Ja bym nie wiedząc na co wymienili nie ryzykował bym kolejnych 100 tyś a maksymalnie 80.
8) Pozostań przy tym oleju.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
scorpion3m
Posty: 133
Rejestracja: 23 wrz 2012 22:17
Auto: VI CG4 98
silnik: F20B5
Lokalizacja: H3M

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: scorpion3m »

MuzykGrzes pisze: 6) Pompa odpowietrza się sama
Mi się wydaje, że mylisz z pompą wspomagania kiery., a wysprzęglik po co ma odpowietrznik?
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: MuzykGrzes »

Pompa jest u góry ,przez co układ sprzęgła (jeśli nie został zapowietrzony poprzez całkowity brak płynu w zbiorniczku i pompie) odpowietrzy się sam (całkiem inaczej niż pompa hamulcowa). Co do wysprzęglika to odpowietrznik jest potrzebny jak wymieniasz płyn na nowy ,lub układ jest pusty i po wlaniu nowego płynu trzeba wypuścić powietrze.

ps: Co do zapowietrzonego układu to pedał wpadał by w podłogę a ten chodzi ciężko ,co oznacza że płyn jest, pompa jest sprawna a przyczyna leży po stronie łożysko-docisk-tarcza.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Edi
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: Edi »

Spróbuj na Miedzianej. Namiary masz, a jak zgubiłeś to Ci podam. Z czasem u nich też różnie, ale może jednak lepiej niż w Morawicy ( 2056 :) ). Przy mojej hance tylko oni robią.
Awatar użytkownika
Lebow
Posty: 583
Rejestracja: 25 lut 2014 20:59
Auto: QP VI 1999
silnik: 2.0
Lokalizacja: Września--Włodek--43lata

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: Lebow »

ad 6- Dlaczego piszecie że za cięzko chodzący pedał odpowiada docisk?
To chyba raczej wysokość pedału świadczyła by że cos nie tak z dociskiem, a o wysokości na której sprzęgło łapie kolega nic nie napisał.
To że chodzi ciężko to uznałem za normę, przyzwyczajony byłem do lekkich pedałów i trochę mnie to też denerwowało na początku, a co do wysokości to można lekko skorygować na gwincie pod pedałem i auto zaczyna sie turlać w połowie drogi pedału a nie "centymetr" nad podłogą.

ad 2-Sciąganie to niekoniecznie przód, tył też może być winien, można samemu pomierzyć kąty pochylenia i rozstawy osi jak i równoległość kół tylnych z przednimi i może sie okazać że np. tylne koło "źle patrzy" i będzie ściągać, albo odpowiednia diagnostyka na lampach i też wyjdzie które koło głupieje.

ad-5 Wystarczy przeczyścić dysze i igła wyregulować, choć jak są zarośnięte w plastiku to igła może sie połamać.
Wymontować, na spokojnie w domu pod ciepła wodą wymyć brud, rozruszać dyszę i pobawić się na aucie w ustawienie.

ad-3 Tylko wprawny gaziarz podreguluje dawkę i powinno być okey.
Bez problemu przełącza na benzynę gdy braknie gazu?
Nie wyłącza LPG gdy np. przegonisz auto aż do odcięcia?
Nirnroot
Posty: 16
Rejestracja: 06 kwie 2013 13:57
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: Nirnroot »

No to po kolei.
scorpion3m pisze: 3. LPG (jakie masz podzespoły - reduktor, wtryski, sterownik) tu bym szukał przyczyny, coś już wymaga wymiany, bo nie trzyma parametrów,
Reduktor: AC S.A. R01 ; Wtrysk: HANA H2000 ; Sterownik: STAG 300-4 Plus. Zakładany był w lipcu 2012 i regularnie serwisowany.
5. spryskiwacz reflektorów nie musi być spalony, możesz go wyjąć i rozruszać, np. kombinerkami, na jakiś czas pomoże,
Ok, można spróbować, ale jakby coś to ten z linka pasuje, czy mam jeszcze poszukać? :)
6. pompa sprzęgła była odpowietrzana, to bym sprawdził najpierw,
Ok.
7. rozrząd, jak jesteś pewien co do naklejki, to do 200 tys. można śmigać, Uff :).
8. oleju nie musisz zmieniać na inny.Też uff. :)
MuzykGrzes pisze: 2) Ściągać może tez od złego ustawienia zbieżności. Wątpię, ale sprawdzi się. :)
3) Najczęściej na LPG czyli na PB również? Zwykle po włączeniu się LPG. Raz chyba na benzynie, ale nie jestem pewien czy to nie była "pozostałość" po tym jak się włączyła na LPG
4) Spryskiwacze można zmienić ,polecam oryginały z Citroena C3 (mgłowe)O których dokładnie elementach mówisz? W sensie które pasują.
5) Moje też nie działają :PHigh five! :D
6) Pompa odpowietrza się sama - no chyba że brakuje już płynu w układzie, sprawdź zbiorniczek koło pompy hamulcowej, jeśli wszystko jest OK to szykuj się do wymiany sprzęgła bo takie objawy to książkowe objawy wyrobionego docisku.Oby nie, czyli pewnie trzeba sprawdzić całe sprzęgło...
7) Ja bym nie wiedząc na co wymienili nie ryzykował bym kolejnych 100 tyś a maksymalnie 80. Continental bodaj. Myślę, żeby najpóźniej przy 150k (czyli po 51 łącznie) to ogarnąć.
lebow pisze:ad 6- Dlaczego piszecie że za cięzko chodzący pedał odpowiada docisk?
To chyba raczej wysokość pedału świadczyła by że cos nie tak z dociskiem, a o wysokości na której sprzęgło łapie kolega nic nie napisał. Łapie normalnie. Tzn. nie trzeba za mocno odpuszczać, ale też na "muśnięcie" nie pojedzie. Chociaż wolę nie próbować ruszać na samym sprzęgle. Największy problem to ta ciężkość i wrażenie jakby pod stopą się sprężyna rozprężała.
To że chodzi ciężko to uznałem za normę, przyzwyczajony byłem do lekkich pedałów i trochę mnie to też denerwowało na początku, a co do wysokości to można lekko skorygować na gwincie pod pedałem i auto zaczyna sie turlać w połowie drogi pedału a nie "centymetr" nad podłogą.
ad 2-Sciąganie to niekoniecznie przód, tył też może być winien, można samemu pomierzyć kąty pochylenia i rozstawy osi jak i równoległość kół tylnych z przednimi i może sie okazać że np. tylne koło "źle patrzy" i będzie ściągać, albo odpowiednia diagnostyka na lampach i też wyjdzie które koło głupieje.Sprawdzi się.
ad-5 Wystarczy przeczyścić dysze i igła wyregulować, choć jak są zarośnięte w plastiku to igła może sie połamać.
Wymontować, na spokojnie w domu pod ciepła wodą wymyć brud, rozruszać dyszę i pobawić się na aucie w ustawienie.
ad-3 Tylko wprawny gaziarz podreguluje dawkę i powinno być okey.
Bez problemu przełącza na benzynę gdy braknie gazu?
Nie wyłącza LPG gdy np. przegonisz auto aż do odcięcia? Do odcięcia nigdy nie przeganiam. Jak brakuje gazu to bez problemu przeskakuje, gdyby nie piszczenie jak wkurzony R2-D2, to bym nawet nie zauważył. :)
Dzięki wam wielkie!
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: MuzykGrzes »

Pasują od Citroena C3 ,najpewniej kupić w serwisie Citroena bo czasem mają w starych cenach (28 zł za komplet) Ostatnio jak kupowałem u siebie w mieście to płaciłem już po 50 zł, ale wiem że u nas jest spory popyt bo każdy wymienia.

Co do paska to Continental Contitech spokojnie możesz 180 tys zrobić na nim (licząc od 97 tysi).

Co do check engine (warto najpierw zrobić samodiagnostykę i odczytać błąd) zajedź do innego gazownika i powiedz że masz taki przypadek tylko na gazie i ci u których zakładałeś nie potrafią tego ogarnąć ,większość wtedy zrobi wszystko żeby prawidłowo ustawić to czego konkurencja nie ogarnia.

ps: Podziel się też wiedzą o sprzęgle jak już opanujesz sytuację.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Awatar użytkownika
Edi
Moderator
Posty: 1395
Rejestracja: 30 lip 2012 22:53
Auto: Accord 98-02
silnik: 2.0
Lokalizacja: Kraków

Re: Pomoc przy liście poprawek

Post autor: Edi »

Nirnroot pisze: 7) Rozrząd. Wg. naklejki pod maską był robiony przy 97k (teraz jest 126k) - trzeba się tym już interesować czy jeszcze nie?
Sprawdź sobie jeszcze datę kiedy był pasek wymieniany, bo oprócz przebiegu liczy się też czas użytkowania. Przeważnie jest to około 5- 6 lat.
ODPOWIEDZ