Także zakupiwszy miernik i ustawiając go na takie wartości:
7920325300_1466153935_thumb.jpg
Wartości wyszły mi następujące:
1 cylinder- 12,9
2 cylinder- 01,6
3 cylinder 09,2
4 cylinder 13,8
*cylindry liczyłem od strony rozrządu
Także które świece do wymiany? Dodam że i tak kupiłem kpl. ale na razie odmawiam modły żeby udało się je bez komplikacji wykręcić.
Przy wcześniejszych testach, gdy podawałem + z aku to wydawało mi się że czwarta świece najmniej iskrzyła.
Rozchodzi się o świece żarowe u mnie w śmierdzielu, bo gdy mam poniżej 13 stopni i silnik zimny to wywala check właśnie od układu świec żarowych.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Szybkie pytanie dla elektryka :P
Szybkie pytanie dla elektryka :P
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Szybkie pytanie dla elektryka :P
1,3 i 4 do wymiany. Jak masz komplet to wymień wszystkie
Re: Szybkie pytanie dla elektryka :P
Sorry że pytam:P ale rozumiem że jesteś pewny? Kazali mi miernik ustawić na opór tak jak na foto, jedna końcówka do masy (aku -) a druga do czubka świecy. No i takie wartości mi wyszły. Heh a ja myślałem że im bliżej tym lepiej skoro napięcie mamy 12v w samochodzie.
Tylko że moje pojęcie o miernikach i jego wartościach jest zerowe
Co ciekawe śmierdziel odpala od strzała bez zająknięcia. Nawet zimą teraz przy -15 palił po jednym zagrzaniu świec.
Tylko że moje pojęcie o miernikach i jego wartościach jest zerowe
Co ciekawe śmierdziel odpala od strzała bez zająknięcia. Nawet zimą teraz przy -15 palił po jednym zagrzaniu świec.
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
Re: Szybkie pytanie dla elektryka :P
Postaram się to wyjaśnić dlaczego podałem świece 1,3 i 4.
Prawa fizyki mówią P=U*I, z prawa Ohma mamy I=U/R, co daje nam P=U^2/R.
P to jest moc (w tym przypadku przekształcana w ciepło) na świecy. U to jest napięcie, które w aucie jest stałe około 12V.
W związku z powyższym ze wzoru wynika, że im niższe R czyli rezystancja świecy (którą mierzyłeś miernikiem) tym większa moc na świecy.
Przy założeniach jak wyżej i uwzgledniając twoje pomiary wyniki mocy na poszczególnych świecach:
1- 11,2W
2- 90,0W
3- 15,7W
4- 10,4W
Widać która działa najlepiej
Prawa fizyki mówią P=U*I, z prawa Ohma mamy I=U/R, co daje nam P=U^2/R.
P to jest moc (w tym przypadku przekształcana w ciepło) na świecy. U to jest napięcie, które w aucie jest stałe około 12V.
W związku z powyższym ze wzoru wynika, że im niższe R czyli rezystancja świecy (którą mierzyłeś miernikiem) tym większa moc na świecy.
Przy założeniach jak wyżej i uwzgledniając twoje pomiary wyniki mocy na poszczególnych świecach:
1- 11,2W
2- 90,0W
3- 15,7W
4- 10,4W
Widać która działa najlepiej
Re: Szybkie pytanie dla elektryka :P
Dziękuje bardzo za wyjaśnienie Z resztą z ciekawości pomierzyłem sobie nowe świece i każda pokazuje 01,6- 01,7.
Także już wszystko jasne i jeszcze raz DZIĘKUJE!:)
Także już wszystko jasne i jeszcze raz DZIĘKUJE!:)
-F23A1 CG3
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1
-J30A1 CG2 --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=2253" onclick="window.open(this.href);return false;
-N22A1 CN1