Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Nauka CG2 obrotów
- Zaybatsu
- Posty: 115
- Rejestracja: 30 lis 2015 17:13
- Auto: CG2
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Szczecin\Kwidzyn
Nauka CG2 obrotów
Witam,
w ten weekend postanowiłem pogrzebać w Accordzie. Wyczyściłem i nasmarowałem wkładkę K&N, przeczyściłem EGR, krokowca i przepustnicę. Wszytko złożyłem na nowych uszczelkach. Po podłączeniu akumulatora i odpaleniu auta bez dodatkowych odbiorników prądu poczekałem aż silnik się nagrzeje i zbije obroty do 900 obrotów. Nie czekałem aż załączy się wentylator bo na dworze było -4*C. Accord po takiej operacji zrobił się bardziej elastyczny i zmiana biegów widoczna tylko na obrotomierzu Jest tylko jedno ale... Chodzi o bieg jałowy. Na D4 i D3 mam 900obr, na N 1000 a na P 1100 :/ Czy źle nauczyłem samochód obrotów? Jaka jest procedura? Jak zresetować przepustnicę aby jeszcze raz ją nauczyć?
MOJA RADA!
Przy okazji czyszczenia wkładki filtra powietrza zauważyłem dużo wilgoci w puszce filtra. Z filtra aż kapało. Okazało się że przed puszką a otworem dolotowym jest "ślepa kiszka", z której wyssałem strzykawką ponad 600ml wody! Przy ostatnich opadach, które nawiedziły Szczecin musiałem zassać wodę przy wjeździe w kałuże. Radzę sprawdzić co jakiś czas jaka jest sytuacja w dolocie.
w ten weekend postanowiłem pogrzebać w Accordzie. Wyczyściłem i nasmarowałem wkładkę K&N, przeczyściłem EGR, krokowca i przepustnicę. Wszytko złożyłem na nowych uszczelkach. Po podłączeniu akumulatora i odpaleniu auta bez dodatkowych odbiorników prądu poczekałem aż silnik się nagrzeje i zbije obroty do 900 obrotów. Nie czekałem aż załączy się wentylator bo na dworze było -4*C. Accord po takiej operacji zrobił się bardziej elastyczny i zmiana biegów widoczna tylko na obrotomierzu Jest tylko jedno ale... Chodzi o bieg jałowy. Na D4 i D3 mam 900obr, na N 1000 a na P 1100 :/ Czy źle nauczyłem samochód obrotów? Jaka jest procedura? Jak zresetować przepustnicę aby jeszcze raz ją nauczyć?
MOJA RADA!
Przy okazji czyszczenia wkładki filtra powietrza zauważyłem dużo wilgoci w puszce filtra. Z filtra aż kapało. Okazało się że przed puszką a otworem dolotowym jest "ślepa kiszka", z której wyssałem strzykawką ponad 600ml wody! Przy ostatnich opadach, które nawiedziły Szczecin musiałem zassać wodę przy wjeździe w kałuże. Radzę sprawdzić co jakiś czas jaka jest sytuacja w dolocie.
Re: Nauka CG2 obrotów
Obrotów uczy się tak jak napisałeś. Odpalone auto bez odbiorników elektrycznych, aż do włączenia wentylatora.
Wcześniej należy wyjąć bezpiecznik backup lub najlepiej odłączyć akumulator na minimum 15min (polecam dużo dłużej)
Obroty powinien trzymać 750, czy z obciążeniem czy bez
Jeżeli masz nawet 1100 to bardzo możliwe że łapie Ci gdzieś "lewe" powietrze
A ta ślepa kiszka to rezonator czy inaczej tłumik szmerów ssania....Jak go wywalisz silnik zyska fajny dźwięk
Wcześniej należy wyjąć bezpiecznik backup lub najlepiej odłączyć akumulator na minimum 15min (polecam dużo dłużej)
Obroty powinien trzymać 750, czy z obciążeniem czy bez
Jeżeli masz nawet 1100 to bardzo możliwe że łapie Ci gdzieś "lewe" powietrze
A ta ślepa kiszka to rezonator czy inaczej tłumik szmerów ssania....Jak go wywalisz silnik zyska fajny dźwięk
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- rexio
- Posty: 815
- Rejestracja: 16 sie 2014 13:08
- Auto: Accord Coupe 02
- silnik: J30A1
- Lokalizacja: Slask
Re: Nauka CG2 obrotów
Zeby poznyc sie rezonatora trzeba zderzak zrzucic, prawda?
Re: Nauka CG2 obrotów
tak, bo to wielka pucha Ja go wywaliłem i do puszki z filtrem poprowadziłem rure aluminiową żeby zimne powietrze łapało. Fajnie brzmi przy przyspieszaniu, a nie jest to takie uciążliwe jak głośny wydech, albo stożek. Delikatnie jadąc i utrzymując prędkość jest jak z rezonatoremrexio pisze:Zeby poznyc sie rezonatora trzeba zderzak zrzucic, prawda?
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: Nauka CG2 obrotów
Wystarczy zdjąć koło i osłonę silnika. Większość śrub da się odkręcić bez większego problemu, jedynie z jedną, nr 9, trzeba trochę się pogimnastykować.rexio pisze:Zeby poznyc sie rezonatora trzeba zderzak zrzucic, prawda?
Wyjmowałem tak w obu CG2 i w CG4. Nigdy nie zrzucałem zderzaka.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Re: Nauka CG2 obrotów
yyyy...Jaką osłonę silnika?QuicksilveR pisze: Wystarczy zdjąć koło i osłonę silnika. Większość śrub da się odkręcić bez większego problemu, jedynie z jedną, nr 9, trzeba trochę się pogimnastykować.
.
Nie wiem jak u Was ale u mnie rezonator jest za lewym nadkolem.
i odchylając nadkole oraz lewą stronę zderzaka (śrubka przy błotniku i wyjąć kołki nad grillem wystarczy) w 10min bez problemu rezonator zdemontowałem. Zderzak wystarczy żeby tylko ze ślizgów wyskoczył i masz wszystko jak na talerzu
Tu na zdjęciu go widać pod lewą lampą, za przeciwmgielnym
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;
- QuicksilveR
- Administrator
- Posty: 2104
- Rejestracja: 17 cze 2010 12:31
- Auto: Honda Accord Coupe
- silnik: 3.0 V6
- Lokalizacja: Pruszków WPR
Re: Nauka CG2 obrotów
Oj tam Ale żeby nadkole odgiąć, musisz najpierw rozpiąć tą przednią osłonę silnika. Mogę już dobrze nie pamiętać.escone pisze:yyyy...Jaką osłonę silnika?
Nie wiem jak u Was ale u mnie rezonator jest nad lewym nadkolem.
i odchylając nadkole oraz lewą stronę zderzaka (śrubka przy błotniku i wyjąć kołki nad grillem wystarczy) w 10min bez problemu go zdemontowałem
Tu na zdjęciu go widać pod lewą lampą, za przeciwmgielnym
Generalnie chodziło mi o to, że niepotrzebny jest demontaż zderzaka do wyjęcia rezonatora.
Honda Accord Coupe 2.0 (CG4) 1998 [rozbita, sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001 [sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 1999 [była, ale się spaliła/sprzedana]
Honda Accord Coupe 3.0 V6 (CG2) 2001
Re: Nauka CG2 obrotów
Oponę też można założyć bez zdjęcia koła z auta
Uszczelniacze zaworowe też już wymieniałem pare razy bez zdjęcia głowicy
Ale po co się męczyć
Uszczelniacze zaworowe też już wymieniałem pare razy bez zdjęcia głowicy
Ale po co się męczyć
http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=3464" onclick="window.open(this.href);return false;