Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum

Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Pokaż nam swojego USDM Accorda 6gen!
Awatar użytkownika
demon1207
Posty: 24
Rejestracja: 25 maja 2016 00:52
Auto: CivicEJ9polift
silnik: 1.4IS
Lokalizacja: Medyka

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: demon1207 »

A z jakiego Civica dokładnie pasuje bo też chce poli na
staba?
Kiedyś traktowałem ludzi dobrze. Teraz z wzajemnością.
Awatar użytkownika
b0Ls
Posty: 322
Rejestracja: 10 sty 2018 23:40
Auto: Accord 99
silnik: F20B5

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: b0Ls »

Ja kupiłem OEM na przód i tył. Chciałem te od Olkusza brać, ale ...
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Ale...? Mi akurat zostały po poprzednim aucie. Gdybym miał kupować, to pewnie brałbym oem.

Masz moje zdjęcia z wymiarami, więc możesz wysłać zapytanie do Olkusza czy mają takie. :) ja zamawiałem to wtedy na staba 17mm do Civica. Ale jaka generacja nie powiem. Civica miałem 5g, a zawieszenie łączone z zawiasem z Civic 6g Aerodeck MC2 Vti. Z tego co pamiętam pytali tylko o grubość stabilizatora.

Nowy rok, nowe zmiany.. lub raczej naprawy. :)
Silnik zaczął nierówno pracować. Padł wtryskiwacz gazowy.

Zamontowane:
-polecany odstojnikowy filtr fazy lotnej Alex Ultra 360 (pozostało tylko wykonać jakiś uchwyt do filtra),
-nowe węże gazowe Parker 10mm i 4mm (Polecane na forum lpg. Ja również polecam. Bardzo fajne miękkie i dobrej jakości.),
-wtryski ACW03 z dyszami 1,5mm rozwiercone na 2,5mm (Mają opinie głośnych. Ja raczej nie widzę różnicy między zamontowanymi wcześniej wtryskami Hana Green),

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Na montaż czeka używany oem czujnik spalania stukowego. Wyrzuca mi czasem checka i siedzi sobie w pamięci błąd.
Ostatnio zmieniony 14 sty 2019 12:21 przez Krzysiek15255, łącznie zmieniany 1 raz.
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: JulekCG4 »

Ładnie Ładnie, takie prace się chwali :D
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Czujnik zamontowany i dokręcony momentem około 20Nm. Check świeci podczas samodiagnostyki, więc wychodzi na to, że błędów brak.

Zostało mi rozwiercenie dysz lpg z 2,5mm na 2,7-2,8, obniżenie ciśnienia, które wynosi teraz około 1,4 bara i ponowna regulacja już bez żadnych błędów sterownika benzynowego.

No i pękła sprężyna z przodu w dwóch miejscach. Szwedziu zakupił je w 2014 i przetrwały 4 lata. Opcje są dwie: sprężyny obniżające lub tani gwint. Poczekamy na sezon i będziemy myśleć.

03.04.2019

Coś tam dalej działamy. :)

Filterek odmy zamontowany po odłączeniu przewodu do dolotu.

Obrazek

Montujemy stary jakościowy wzmacniacz Sony XM10020. Miejsca na tylnym lewym oparciu wcale nie ma aż tak wiele. Na chwilę obecną gra pod tylnymi głośnikami i jest spora różnica w jakości grania między już i tak dobrym radiem Alpine UTE-92BT.

Przyszłościowo wykonane zasilanie do wzmacniacza.

Obrazek

-7m linki spawalniczej 35mm2 jako plusowy. 7m z zapasem na nowe masy z akumulatora do karoserii oraz z akumulatora do silnika. Aktualnie napięcie na akumulatorze wynosi 14,34V, a na wzmacniaczu 14,28V. Przewód plusowy poprowadzony prawą stroną samochodu i przeciśnięty przez gumową przelotkę wiązki za puszką bezpieczników pod maską.
-rozdzielacz prądu/rozeta Phonocar 3764,
-przewód od rozety linka 16mm2,
-klema Renault 82 00 381 281 (lekko przerobiona oraz bezpiecznik 350A zamieniony na 80A),
-osłona klemy Renault 82 00 166 664 (lekko przerobiona),
-klema minusowa taka ładna świecąca :D ale uważać przy dokręcaniu wkrętek, ponieważ są z plasteliny..
-polecone przez Mieszka podwójnie ekranowane przewody sygnałowe Die Hard DHG505LU5 (niby wieczna gwarancja), a sprzedający daje 24 miesiące gwarancji. Ale miejmy nadzieję, że się nie uszkodzą. Dodany przewód Remote z odpowiednimi końcówkami i całość osłonięta peszlem.

Wyszło coś takiego.

Obrazek

Tak było:

Obrazek

Tak jest:

Obrazek

Obrazek
JulekCG4
Posty: 160
Rejestracja: 10 lip 2018 08:14
Auto: Accord CG4
silnik: 2.0
Lokalizacja: Topólka

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: JulekCG4 »

Noo jak zwykle fachowa robota,

a tak z ciekawości po co ci rozdzielacz na końcu kabla? nie mogłeś od razu do wzmacniacza dać tego "grubasa"
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

We wzmacniaczu jest mały wtyk. Ciężko byłoby tam podłączyć 35mm2. A rozeta się przyda w przyszłości może. 8-)

Coś po zimie zaczęło telepać przy 120+. Przy okazji zmiany kół na letnie przejrzałem luzy w zawieszeniu. Przed zimą luzów nie wyczuwałem. Teraz luz na lewej końcówce kierowniczej. Nie robiłem tego od momentu kupna auta czyli od ponad 2 lat. Prawa Delphi bez luzu. Luz na tulejkach prawego górnego wahacza. Zdjęte osłony przekładni kierowniczej i wyczuwalny lekko luz na drążku. Przy sprawdzaniu luzu lekko uszkodziłem prawy dolny sworzeń.. :?

Od razu kompleksowo zmienione:
2x drążek kierowniczy 555 SR-6250 88,07zł/szt
1x końcówka kierownicza lewa 555 SE-6211L 60,90zł/szt
1x końcówka kierownicza prawa 555 SE-6211R 60,90zł/szt
1x sworzeń dolny 555 SB-6182 73,53zł/szt
2x tuleja ruchoma wahacza górnego Febest HAB-151Z 45,90zł /szt.

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Obrazek

Porównanie Delphi z 555:

Obrazek

Odnośnie cen, to Haparts zrobił lepsze niż na znanym portalu aukcyjnym. Ja zamawiałem u znajomego i nie prosiłem o rabat, ale został naliczony 5%. Więc jak coś proście o rabat dla forum Hondy (chyba chodziło o HAKP).
Osłony zostały stare OEM, ponieważ są w idealnym stanie. Zostały tylko wyczyszczone specjalistycznym sprzętem do tego przeznaczonym i zabezpieczone silikonem w sprayu.

Obrazek

Po samych wymianach zużytych części bicie nadal jest. Po zmianie kół na letnie jest niebo, a ziemia. Jednak walczę dalej z biciem przy hamowaniu, ale to w następnym poście... 8-)
Awatar użytkownika
b0Ls
Posty: 322
Rejestracja: 10 sty 2018 23:40
Auto: Accord 99
silnik: F20B5

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: b0Ls »

Też mam ten zestaw u siebie, z tym że nie wymieniałem drążków kierowniczych, a tylko same końcówki. Może i u siebie je wymienię, bo jak wrzucam jedynkę to mam takie stuki tylko przy ruszaniu, jakby coś tam było do wymiany, mimo że na szarpakach nic nie wykrywa. Może to od tego.
Awatar użytkownika
Krzysiek15255
Posty: 1003
Rejestracja: 01 lut 2017 21:56
Auto: Accord CG4 1998
silnik: F20B7
Lokalizacja: Krzyżówki (kujawsko-pomorskie)

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: Krzysiek15255 »

Same drążki to tak ciężko wyczuć bez demontażu. Ja miałem nie wymieniać, bo luzu nie wyczuwałem, ale pomyślałem, że zdejmę osłony i sprawdzę. Wydawało mi się, że jest tam luz. Dopiero po demontażu i sztywnym zamontowaniu w imadle luz było dobrze czuć. Po wymianie nastąpiła cisza z przodu.

A to co mówisz to prędzej od przegubów.

Koła zmieniłem na letnie i różnica kolosalna w ciszy w kabinie. Bicie czuć bardzo lekko podczas jazdy, przy hamowaniu dość mocno. Postanowiłem zrobić przegląd hamulców:
-tłoczki przednie i tylne wysuwają się równo i bez problemów (regenerowane nie dawno),
-prowadnice tylne były zakładane nowe wraz z gumkami, a więc poruszają się lekko i bez przycięć,
-klocki przednie i tylne po blaszkach przesuwają się bezproblemowo,
-bicie lewa tylna piasta 0,04, tarcza 0,05 (takie bicie było przy zakładaniu tarcz przednich w sierpniu i przy hamowaniu wtedy nic nie biło),
-bicie prawa tylna piasta 0,02 tarcza 0,02,
-bicie piast przednich zapomniałem sprawdzić :/ ale tarcze mają 0,02.

Zauważyłem trzy rzeczy, które mogły powodować bicie przy hamowaniu:
-gumki przednich prowadnic są za ciasne. Mimo wyczyszczenia i posmarowania ATE Plastilube chodzą dość ciężko. Zostały lekko zeszlifowane z zewnątrz oraz dorobione rowki odpowietrzające. Teraz prowadnice chodzą ładnie:

Obrazek


-tylny klocek ABE poddał się i odpadła okładzina... zostawię to bez komentarza,
-dziwna powierzchnia wewnętrzna lewej tarczy przedniej (zmienianej w sierpniu 2018). Na tarczy są ślady widoczne na zdjęciu w postaci wżerów.

Obrazek


Przodem zajmiemy się po ogarnięciu tyłu. Z tyłu trzeba zmienić klocki... więc działamy coś w kierunku zwiększenia tylnego hamulca, żeby odciążyć trochę przedni hamulec.

Wstępny setup na tył (Nie róbcie jeszcze zakupów!! Jest to prototyp i jak wypali, to dam na pewno znać tu na forum):

-oryginalne zaciski tylne wraz z klockami ATE 13.0460-5929.2 oraz blaszki montażowe klocka Quick Brake 109-1118,

Obrazek


-tarcze hamulcowe CR-V 304,5mm ATE 24.0109-0151.1 (śrubki mocujące tarczę, otwór centrujący jak i rozstaw pasują na piastę z 3.0 V6),

Obrazek


-adapter z 260 na 304,5 do Accorda VII wykonany przez Irek Wodzirej (FB i HAKP).

Obrazek



Niestety p&p to wszystko nie podejdzie. Wstępne przymiarki już trwają. Jak wszystko wypali, to będzie info tutaj. 8-)
Przed montażem tylnego hamulca przy okazji robienia zbieżności poprosiłem o pomiar siły hamowania. Przód około 3kN (lewa lekko mniej prawdopodobnie przez tą wspaniałą powierzchnię tarczy), a tył 1,5kN.
Awatar użytkownika
MuzykGrzes
Moderator
Posty: 2002
Rejestracja: 07 cze 2014 20:54
Auto: Accord Coupe CG4
silnik: F20B5
Lokalizacja: Wałbrzych

Re: Satin Silver Accord 2.0i ES Krzysiek15255

Post autor: MuzykGrzes »

A moje nowe osłony Febesta leżą i się kurzą.
Obrazek
Zbieraj punkty a 24 wymień na rower
Zablokowany