Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
- tomiek
- Posty: 790
- Rejestracja: 14 kwie 2012 08:33
- Auto: CG3
- silnik: H22A
- Lokalizacja: Warszawa WK i WD
Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
Nie znalazłem watku o takim temacie, więc zakładam nowy.
Pytanie:
Automatyczne skrzynie montowane w CG2 (3.0 V6) mają dość złą opinię jeżeli chodzi o awaryjność, co mnie "lekko" zniechęca do zakupu tegoż modelu (skłaniam się raczej do CG4).
Wiem, ze trzeba zmieniać olej, nie katować, itd... Ale jak jest w rzeczywistości?
Pytanie:
Automatyczne skrzynie montowane w CG2 (3.0 V6) mają dość złą opinię jeżeli chodzi o awaryjność, co mnie "lekko" zniechęca do zakupu tegoż modelu (skłaniam się raczej do CG4).
Wiem, ze trzeba zmieniać olej, nie katować, itd... Ale jak jest w rzeczywistości?
CG3 H22A by tomiek --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=577
- Trojan
- Loża szyderców
- Posty: 2407
- Rejestracja: 05 maja 2011 14:00
- Auto: S3
- silnik: 1.8T APY
- Lokalizacja: Wawa
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
Jest sporo prawdy w tej opinii ,że są awaryjne i się sypią ale podejrzewam,że w głównej mierze jest to wina złego serwisu takiej skrzyni,czyli nie wymienianie oleju, wrzucanie np. wstecznego jak auto się toczy i na odwrót,zostawianie auta na podjazdach/zjazdach bez ręcznego.
Wydaje mi się ,że jeżeli będziesz szukał takiego auta to po jazdach testowych spokojnie stwierdzisz w jakim jest mniej więcej stanie skrzynia.
Co do wymian oleju to dobrze jest skrócić okresy wymiany do co drugiej zmiany oleju silnikowego.
Nie katować ,hmm no na pewno nie jest to samochód do mocnego upalania ale nie ma też co specjalnie się ograniczać i obchodzić się jak z jajkiem raz na jakiś czas jak dostanie po zaworach to nic mu się nie stanie,skrzyni też nie.
http://www.v6performance.net/forums/6g- ... d-faq.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Wydaje mi się ,że jeżeli będziesz szukał takiego auta to po jazdach testowych spokojnie stwierdzisz w jakim jest mniej więcej stanie skrzynia.
Co do wymian oleju to dobrze jest skrócić okresy wymiany do co drugiej zmiany oleju silnikowego.
Nie katować ,hmm no na pewno nie jest to samochód do mocnego upalania ale nie ma też co specjalnie się ograniczać i obchodzić się jak z jajkiem raz na jakiś czas jak dostanie po zaworach to nic mu się nie stanie,skrzyni też nie.
http://www.v6performance.net/forums/6g- ... d-faq.html" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
w rzeczywistości to kto to wie, trzeba by pojeździć wszystkimi, porobić jakieś statystyki?
moja na przykład spisuje się bardzo dobrze i mam nadzieję, że tak pozostanie. myślę, że jak skrzynia jest serwisowana i auto jeżdżone z wyczuciem to nie powinno być problemów.
z drugiej strony jest tyle samochodów z jakimiś wadami, turbiny, dpf-y, inne dwumasy, takie już jest życie.
nie ma co się cackać, brać i się nie bać. ja też się bałem, a teraz jakby mnie ktoś zapytał czy bym się zamienił na 2.0 manual to bym odpowiedział - nigdy w życiu. super to jeździ.
moja na przykład spisuje się bardzo dobrze i mam nadzieję, że tak pozostanie. myślę, że jak skrzynia jest serwisowana i auto jeżdżone z wyczuciem to nie powinno być problemów.
z drugiej strony jest tyle samochodów z jakimiś wadami, turbiny, dpf-y, inne dwumasy, takie już jest życie.
nie ma co się cackać, brać i się nie bać. ja też się bałem, a teraz jakby mnie ktoś zapytał czy bym się zamienił na 2.0 manual to bym odpowiedział - nigdy w życiu. super to jeździ.
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
a ja mam do tego takie podejscie, jak padnie to naprawic, bardziej traktuje to jak wymiane sprzegla w manualu, teraz sprzegla sa coraz to dziwaczniejsze i drozsze... te katowania to raczej odpada, bardziej w gre wchodzi wymiana oleju na czas i to jakis dobry olej a nie siki z marketu
- tomiek
- Posty: 790
- Rejestracja: 14 kwie 2012 08:33
- Auto: CG3
- silnik: H22A
- Lokalizacja: Warszawa WK i WD
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
Oczywistym jest, ze jeśli się leje to tylko Hondowski olej do skrzyń (odpowiednik MTFu, znany mi osobiście)
Katowanie? Moze przesadziłem, ale czasem lubię sobie depnąć. Na zimnym nigdy oczywiście. Bardziej chodzi mi o obciążenie skrzyni przy redukcji podczas dynamicznej jazdy (jeśli takowa jest mozliwa w tym automacie)
Wymiana wymianą, ale kilka tysi piechotą nie chodzi. A tyle trzba włożyć w nowa skrzynię, prawda?
Rozumiem zatem, ze te "opinie" o awaryjności sa lekko przesadzone. Mam rację?
Katowanie? Moze przesadziłem, ale czasem lubię sobie depnąć. Na zimnym nigdy oczywiście. Bardziej chodzi mi o obciążenie skrzyni przy redukcji podczas dynamicznej jazdy (jeśli takowa jest mozliwa w tym automacie)
Wymiana wymianą, ale kilka tysi piechotą nie chodzi. A tyle trzba włożyć w nowa skrzynię, prawda?
Rozumiem zatem, ze te "opinie" o awaryjności sa lekko przesadzone. Mam rację?
CG3 H22A by tomiek --> http://www.usaccord.pl/viewtopic.php?f=9&t=577
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
jak dla mnie to gorzej jest dla tej skrzyni jak zmieniasz bez momentu, np. odejmiesz gaz podczas zmiany biegu przy niskich obrotach, wtedy może zachować się mniej kulturalnie. tak to fajnie redukuje, miło się ciśnie, szczególnie przy większych prędkościach i wyższych biegach. też lubię depnąć, poza tym to są 4 biegi i kręci wysoko.
kilka tysi to na regenerację a nie nową skrzynię.
kilka tysi to na regenerację a nie nową skrzynię.
Accord Coupe CG2 3.0 V6
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
tomiek a jakby Ci padlo sprzeglo, to wtedy dalej jezdzisz na zrombanym gdzie samochod nie daje rady sie rozpedzac? czy wolalbys dozbierac i kupic porzadne sprzeglo?
co do tych zmian biegow to trzeba brac pod uwage to ze im nizsze obr tym gorzej dla skrzyni bo wystepuje w niej mniejsze cisnienie czyli gorsze smarowanie...
u mnie np skrzynia dziala nie wiem zaleznie od humoru i stopnia rozgrzania oleju, jak chce to jest wsio super a jak nie to niekiedy poprzeciaga biegi, choc to to akurat standard
loot z tym odpuszczaniem gazu i zmiana biegow tu sie zgodze, tez tak czasami mam w osiedlowych uliczkach jak tyle co sie turlam samochodem hehe
co do tych zmian biegow to trzeba brac pod uwage to ze im nizsze obr tym gorzej dla skrzyni bo wystepuje w niej mniejsze cisnienie czyli gorsze smarowanie...
u mnie np skrzynia dziala nie wiem zaleznie od humoru i stopnia rozgrzania oleju, jak chce to jest wsio super a jak nie to niekiedy poprzeciaga biegi, choc to to akurat standard
loot z tym odpuszczaniem gazu i zmiana biegow tu sie zgodze, tez tak czasami mam w osiedlowych uliczkach jak tyle co sie turlam samochodem hehe
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
podobno największym czynnikiem powodującym awaryjność tych skrzyń jest brak chłodniczki oleju.
- misio40
- Posty: 886
- Rejestracja: 02 gru 2009 11:00
- Auto: Accord 2002 r.
- silnik: V6 3.0 vtec
- Lokalizacja: Warszawa
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
tomiek, miałeś chyba na myśli "odpowiednik ATFu" ? jako ciekawostkę dodam, że w USA nie używa się już ATF-Z1 tylko ATF-DW.tomiek pisze:Oczywistym jest, ze jeśli się leje to tylko Hondowski olej do skrzyń (odpowiednik MTFu, znany mi osobiście)
raz honda - zawsze honda
Re: Automatyczna skrzynia biegów - awaryjność
jakaś nowsza formuła ten DW, czy do nowszych skrzynek ?
HR