Witam.
Rozmyślam, co zrobić zamiast kanału, aby móc spokojnie sobie samemu porobić przy aucie. (na magikach/mechanikach już się parę razy sparzyłem).
Co myślicie, który będzie lepszy? Bo tańszy na 100% ten z pojedynczą belką i podnoszenie pod kątem z jednej strony.
Drodzy forumowicze!
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
Oddajemy Wam do dyspozycji forum na nowym silniku. Nie wszystko jeszcze może działać poprawnie, więc uzbrójcie się w odrobinę cierpliwości. Wszystkie zauważone błędy lub uwagi do działania forum, zgłaszajcie do Administracji Forum.
Serdecznie zapraszamy do korzystania.
Administracja Forum
podnośnik zamiast kanału
- JakubS83
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 mar 2013 01:15
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: 2.0 F20B7
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: podnośnik zamiast kanału
Teraz nie wiem czy jako mechanik mogę się wypowiedzieć
Ja bym wybrał zdecydowanie opcję nr2 czyli jedna belka i już tłumaczę dlaczego:
Konstrukcja ta jest dużo bardziej wszechstronna i pozwala na dużo więcej opcji naprawy niż pełny najazd. Możesz, co najważniejsze zdemontować koło i zrobić co chcesz w zawieszeniu, hamulcach itp..
Najazd pozwala na drobne naprawy i jest wygodniejszy do zwykłych czynności eksploatacyjnych jak wymiany płynów itp..
Nawet na warsztat widziałbym dwa te rozwiązania. Gdybym miał kupić jedno z nich to zdecydowanie podnośnik jednostronny
Honda Accord Coupe CG4 2.0I ES 2000r.
- lukasz78
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013 22:14
- Auto: przed zakupem
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Mielec
Re: podnośnik zamiast kanału
JakubS83, spokojnie, zdarzają się też mechanicy z prawdziwego zdarzenia, znam jednego, który robił np. kapitalkę boksera PZL-Franklin 6A z samolotu Mewa M20 x2szt
Belka jest ok, ale mam dylematy: pod takim kątem nie będą się dziać cuda z płynami? (tak mi się wydaje) olej z silnika sączyć przez uszczelnienia albo odpowietrzenia, chłodzenie zapowietrzać jakimś cudem, hamulcowy może się wylać?
Jednak poważniejsza sprawa której się obawiam, to żeby nie pokrzywić macpersonów, gdzieś jednego posta czytałem, że przez takie kołyski ktoś ugiął kolumnę w corsie.
Ostatni punkt, to jest ryzyko, że dolny róg "trójkąta" przy szarpaniu jakiejś zapieczonej śruby mógłby się przesunąć (ciężar spoczywa głównie na kołach, więc belka podnośnika bez dużego nacisku stoi na ziemi) a ja chcę jeszcze pożyć ile się da Wobec tego na pewno poszerzę dolną podstawę profilem 40x20 równoległą do długości auta.
Nie będę tego kupował, zrobię to za kilka popołudni.
Belka jest ok, ale mam dylematy: pod takim kątem nie będą się dziać cuda z płynami? (tak mi się wydaje) olej z silnika sączyć przez uszczelnienia albo odpowietrzenia, chłodzenie zapowietrzać jakimś cudem, hamulcowy może się wylać?
Jednak poważniejsza sprawa której się obawiam, to żeby nie pokrzywić macpersonów, gdzieś jednego posta czytałem, że przez takie kołyski ktoś ugiął kolumnę w corsie.
Ostatni punkt, to jest ryzyko, że dolny róg "trójkąta" przy szarpaniu jakiejś zapieczonej śruby mógłby się przesunąć (ciężar spoczywa głównie na kołach, więc belka podnośnika bez dużego nacisku stoi na ziemi) a ja chcę jeszcze pożyć ile się da Wobec tego na pewno poszerzę dolną podstawę profilem 40x20 równoległą do długości auta.
Nie będę tego kupował, zrobię to za kilka popołudni.
- JakubS83
- Posty: 75
- Rejestracja: 30 mar 2013 01:15
- Auto: Accord Coupe CG4
- silnik: 2.0 F20B7
- Lokalizacja: Mysłowice
Re: podnośnik zamiast kanału
Jestem spokojny - żartowałemlukasz78 pisze:JakubS83, spokojnie, zdarzają się też mechanicy z prawdziwego zdarzenia, znam jednego, który robił np. kapitalkę boksera PZL-Franklin 6A z samolotu Mewa M20 x2szt
Wszystkie układy zawierające płyny to układy zamknięte do póki nie otworzysz korka. Więc samoczynnie nic nie wycieknie ani się nie zapowietrzy.lukasz78 pisze: Belka jest ok, ale mam dylematy: pod takim kątem nie będą się dziać cuda z płynami? (tak mi się wydaje) olej z silnika sączyć przez uszczelnienia albo odpowietrzenia, chłodzenie zapowietrzać jakimś cudem, hamulcowy może się wylać?
Wszystko jest dla Ludzi ale trzeba użytkować z głową. Wątpię, aby przy "normalnym" użytkowaniu dało się ugiąć kolumnę. To co jest na zdjęciu to dla mnie trochę extremalne. Osobiście podnosiłbym auto do połowy tego zakresu. Docisk jest spory do pewnego punktu "przegięcia" - i maleje wraz z wysokością aż do położenia auta na boku. Podnośnik w dolnym rogu musi być mocowany na stałe ale dodatkowo zrobiłbym wsporniki na koła, aby koła mogły się wesprzeć i trzymać "pion". Zawsze to dodatkowe zabezpieczenie (pionowa belka na wysokość koła dopinana/skręcana po wjeździe).lukasz78 pisze: Jednak poważniejsza sprawa której się obawiam, to żeby nie pokrzywić macpersonów, gdzieś jednego posta czytałem, że przez takie kołyski ktoś ugiął kolumnę w corsie.
Ostatni punkt, to jest ryzyko, że dolny róg "trójkąta" przy szarpaniu jakiejś zapieczonej śruby mógłby się przesunąć (ciężar spoczywa głównie na kołach, więc belka podnośnika bez dużego nacisku stoi na ziemi) a ja chcę jeszcze pożyć ile się da Wobec tego na pewno poszerzę dolną podstawę profilem 40x20 równoległą do długości auta.
Nie będę tego kupował, zrobię to za kilka popołudni.
Honda Accord Coupe CG4 2.0I ES 2000r.
- lukasz78
- Posty: 9
- Rejestracja: 13 lis 2013 22:14
- Auto: przed zakupem
- silnik: 2.0
- Lokalizacja: Mielec
Re: podnośnik zamiast kanału
Witka.Zacząłem robić ten podnośnik boczny. Zakupiłem materiały, m.in. śrubę z gwintem prostokątnym (samohamowny) - tylko nie wiem, czy potrzebna będzie przekładnia aby kręcić tą śrubą??. W zwykłym podnośniku (poza pantografem który dzieli obciążenie powiedzmy 800 kg[pół 1600 kilogramowego auta] na pół) nie ma przekładni i zwykłą korbą się bez problemu kręci.
Wygiąłem też kołyski pod koła.
Oczywiście będzie dodatkowa belka niezależnie podpierająca auto.
Wygiąłem też kołyski pod koła.
Oczywiście będzie dodatkowa belka niezależnie podpierająca auto.
- addamah
- Posty: 403
- Rejestracja: 27 sie 2012 13:39
- Auto: Accord coupe 99
- silnik: F22B DOHC
- Lokalizacja: Gliwice
Re: podnośnik zamiast kanału
Zrób , jak możesz jakiiś toutorial z montażu tego podnośnika -bo widzę że warto o tym pomysleć a miejsca w stodole mam dużo.